Renault odhalil cenník pre praktickejší Talisman Grandtour. Kombi strednej triedy prináša rovnaké vlastnosti ako sedan spolu s lepšími prepravnými schopnosťami. Vzhľad kombi je vydarený aj napriek veľkej zadnej časti. Podľa Francúzov je Talisman najkrajším vozidlom roka 2015. Renault prináša do strednej triedy aj zaujímavé technológie, vďaka ktorým bude chcieť konkurovať ostatným hráčom na náročnom trhu. Segment strednej triedy patrí v Európe už tradične k tým najsilnejším. Karosérie typu kombi majú dokonca prevahu, keď sa ich predá 54%.

V prípade kombi je dôležitý batožinový priestor a okrem objemu 572/1700 litrov rozhoduje aj nakladacia hrana, ktorá je vo výške 571 mm nad zemou.

Talisman Grandtour má identické rozmery karosérie ako sedan (dĺžka 4,86, šírka 1,87, výška 1,46 a rázvor 2,81 metru). V prípade kombi je dôležitý batožinový priestor a okrem objemu 572/1700 litrov rozhoduje aj nakladacia hrana, ktorá je vo výške 571 mm nad zemou. Šírka vstupného otvoru je 1074 mm. Pri sklopených sedadlách naložíte do kufra predmety dlhé dva metre. Vďaka systému Easy Break je možné dvoma páčkami v batožinovom priestore ľahko sklopiť lavicu delenú v pomere 3:2. Pre ľahšiu manipuláciu má kombi „hands-free“ systém otvárania, vďaka ktorému sa dá výklopné veko kufra otvoriť pohybom nohy pod zadným nárazníkom.

 

Už v minulosti sme spomínali, že Talisman mieri vysoko a keď to pritiahneme za uši, tak v niektorých parametroch chce konkurovať priestorom aj Superbu. Vnútorný priestor patrí v rámci triedy k úplnej špičke. Renault nezaostáva ani komfortom sedenia. Široké sedadlá poskytujú možnosť nastavenia až v 10 smeroch, osem z nich elektricky, predĺženie sedáka v rozsahu 60 mm (iba pri verzii Initiale Paris). Elektricky nastaviteľná bedrová opierka (výška/hĺbka) v štyroch smeroch. Masážne funkcie nastaviteľné podľa typu a intenzity (2 programy/5 sekvencií). Opierka hlavy je nastaviteľná v šiestich smeroch. Samozrejmosťou je aj vyhrievanie a možnosť uloženia nastavení. Novinkou je odvetrávanie, ktoré poteší v letnom období.

 

Renault Talisman Grandtour prichádza do predaja

Renault Talisman Grandtour podobne ako sedan kombinuje systém 4Control s aktívnymi tlmičmi. V meste je Talisman Grandtour vďaka podvozku 4Control mimoriadne obratný. Vo vysokých rýchlostiach zase zlepšuje stabilitu v zákrutách.

 

Technológia Multi-Sense umožňuje individualizovať pôžitok z jazdy štyrmi módmi (Comfort, Sport, Neutral, Eco) a individuálnym režimom Perso. Jednotlivé režimy zmenia charakteristiku tlmenia, odozvu motora a jeho zvuk, ale aj odtieň osvetlenia interiéru.

 

Auto ponúka aj multimediálny 7“ alebo 8,7“ tablet Renault R-Link 2, ktorý poznáme napríklad z testu Renault Espace. Tento systém riadi okrem bežných navigačných funkcií, audio systému a klimatizácie, aj asistentov riadenia. Dotykový displej doplňujú tlačidlá rýchlej voľby, otočný spínač na stredovej konzole a prídavné ovládače na volante. Talisman ponúkne okrem slušnej konektivity aj audio systém BOSE, ktorý má dvanásť reproduktorov a subwoofer.


Samozrejmosťou je aj bohatá bezpečnostná výbava, kde nechýba adaptívny tempomat (ACC), aktívny núdzový brzdový asistent (AEBS), kontrola jazdy v pruhoch (LDW), varovanie pri nedodržaní bezpečnej vzdialenosti (SDW), varovanie pri prekročení rýchlosti (TSR/OSP) s rozpoznávaním dopravných značiek a upozornením na mŕtvy uhol (BSW) a  automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel (AHL). Auto ponúkne aj head-up displej, ten je však výsuvný.

 

 

Ponuka motorov je totožná so sedanom. Všetky agregáty majú objem 1,5 – 1,6 litra, prepĺňanie sa však stará o dostatočný výkon. Benzínové motory TCe 150 (1,6 l/110 kW) a TCe 200 (1,6 l/147 kW) majú dvoj-spojkovú sedemstupňovú prevodovku EDC. Základným dieselom je dCi 110 (1,5 l/81 kW)  spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Manuál ponúkne aj silnejšia jedna-šestka dCi 130 (96 kW). Najvýkonnejší naftový motor dCi 160 (1,6 l/118 kW) preplňovaný dvoma turbami dostane výhradne šesťrýchlostnú dvoj-spojkovú prevodovku EDC.

 

Renault Talisman Grandtour je dostupný v štyroch úrovniach výbavy. Na Slovensku je v predaji od 1.4.2016. Základná cena za najslabší diesel dCi 110 začína na 24 490 €. Na druhom konci ponuky stojí verzia Initiale Paris a motorom dCi 160 s cenovkou 38 390 €.