Športová divízia značky Renault, ktorá nám priniesla kultové autá ako Mégane RS, Clio RS a Twingo RS, sa chystá preniesť do sériovej výroby prvky Formuly 1 a Formuly E. Nasledujúci Mégane RS bude vraj posledným Renaultom so štítkom RS, ktorý bude spaľovať len naturál. Všetky ďalšie budú hybridy...

Šéf divízie Patrice Ratti potvrdil informácie, že budúce generácie ostrých Renaultov budú pravdepodobne hybridy. V hypercaroch sa táto koncepcia osvedčila. V nízkych otáčkach elektromotor poskytne okamžitý krútiaci moment a v nízkych rýchlostiach si môžete na pár kilometroch užiť úplné ticho. Okrem toho budú v tabuľkách nížšie hodnoty emisií a nižšia spotreba. A to sa predsa počíta! Minimálne kým EÚ nezmení koncept ich sledovania...

Pre britský magazín Autocar Ratti uviedol, že v Renaultsporte už na nových generáciách športových hybridov pracujú. Na druhej strane však povedal, že do projektu nemôžu vraziť ľubovoľné množstvo peňazí, ale musia udržať výdavky čo najnižšie. V tomto by im mala byť nápomocná Formula E a Formula 1. Chlapci z formuly by Renaultsportu odovzdali svoje know-how a v Renaultsporte technológie už len upravia. Aké jednoduché, nie?   

Na otázku čisto elektrických Renaultov RS odpovedal Ratti: „Problémom čisto elektrických športových aút je množstvo batérií, ktoré potrebujú.“ Naopak, počet obyčajných Renaultov s len elektrickým pohonom by sa mal zvýšiť. „O pár rokov budeme mať 3 - 4x väčší dojazd.“

Na koniec Ratti povedal, že na hybridné alebo elektrické RS-kové modely si ešte chvíľu počkáme. Predpokladá, že technológie by mali dospieť o 5 až 10 rokov. A aby nás trochu zmiatol, povedal: „Pri elektronike si nemôžete byť nikdy istý. Výsledky sa môžu dostaviť skôr ako predpokladáme.“ Alebo aj neskôr…

V priloženom videu si môžete vypočuť ako znejú Formuly E a ako možno budú znieť nové RS-ká od Renaultu.