Výroba automobilov je nepochybne veľkým ťahúňom slovenskej ekonomiky. Inak na tom nie sú ani v Česku.

Výroba automobilov je nepochybne veľkým ťahúňom slovenskej ekonomiky. Inak na tom nie sú ani v Česku.

Čísla vychádzajú z predbežných údajov o výrobe. Na prvom mieste s takmer 6 miliónmi vyrobených áut ostáva Nemecko. Na to jednoducho nemáme. Francúzsko v roku 2011 vyrobilo 1,931 milióna kusov automobilov, no v minulom roku očakávajú pokles.

Rok 2011 priniesol v Česku z výrobných liniek 1,19 milióna áut. Na Slovensku to bolo 640 tisíc. Rok konca sveta bol však pre nás lepší. Česi pravdepodobne svoje maximum nedosiahli. Pesimistické odhady u nás hovoria o 850 tisíc vyrobených kusov.

Ktovie akoby to dopadlo, keby sme ostali v jednom štáte. Dnes si však môžeme povedať, že Slovensko a Česko sú spolu druhým najväčším výrobcom áut v Európe.
Bratislavský Volkswagen vyrába spomedzi slovenských automobiliek najviac.

Bratislavský Volkswagen vyrába spomedzi slovenských automobiliek najviac.

Volkswagen pravdepodobne splnil svoj plán vyrobiť 400 tisíc áut. Kia svoj 285 tisícový plán mierne prekonala. Peugeot síce svojich plánovaných 240 tisíc áut nedosiahol. No na svojom konte má aj tak rekord s 215 tisíc kusmi.

Na Slovensku však rast už pravdepodobne tak skoro neuvidíme. Automobilky ukončili investície do rozširovania. Ďalším problémom môže byť cena práce. Je len otázkou času, kedy bude vedieť Ukrajina alebo Rumunsko ponúknuť výrobcom dobré podmienky za oveľa nižšiu cenu práce ako u nás.

Česku hrozí takýto odliv tiež. No naši susedia sa údajne poistili investíciami do výskumu. My sme ostali len montážnou halou.

Zdroj: sme.sk

V Česku to ide najmä automobilke Hyundai.

V Česku to ide najmä automobilke Hyundai.