Na výrobu jednej pneumatiky spotrebuje Goodyear takmer 19 litrov oleja vyrobeného z ropy.

Na výrobu jednej pneumatiky spotrebuje Goodyear takmer 19 litrov oleja vyrobeného z ropy.

Výroba pneumatík je záležitosť, pri ktorej to jednoducho bez ropy nejde. Aspoň tak to vnímame teraz. Podľa spoločnosti Goodyear to nie je pravda. Najviac ropy spotrebuje výroba behúňa pneumatiky. A práve túto časť chce firma vyrábať zo sto percentného sójového oleja.

Výroba jednej pneumatiky vyžaduje asi 19 litrov oleja vyrobeného na ropnej báze. Goodyear zatiaľ nevie koľko litrov dokáže nahradiť sójovým olejom.

Nová pneumatika bude mať dokonca dlhšiu životnosť. Sójový olej predĺži dojazd o 10%.

Nová pneumatika bude mať dokonca dlhšiu životnosť. Sójový olej predĺži dojazd o 10%.

Goodyear dolaďuje novú pneumatiku testami v reálnej premávke. Ak pôjde všetko podľa plánu, tak do predaja príde v roku 2015.

Okrem ekológie to vraj bude mať aj ekonomické pozitíva. Pneumatika vyrobená z novej suroviny by mala vydržať o 10% viac. Koľko však bude stáť zatiaľ nevieme. Goodyear by zmenou hlavnej suroviny pri výrobe behúňa ročne ušetril sedem miliónov barelov ropy. Na druhej strane bude ale firma potrebovať 45 tisíc hektárov sóje. V USA ročne vypestujú 30 miliónov hektárov tejto plodiny. Výroba novej pneumatiky by mala byť rovnako menej energeticky náročná.

Novinka v súčasnosti prechádza testami, ktoré preverujú novú pneumatiku v reálnej doprave. Goodyear však nie je jediný, kto chce znížiť závislosť výroby od ropy. Yokohama používa pri výrobe pneumatík olej vyrobený z pomarančových šupiek. Ak testy sójových gúm dopadnú dobre, do predaja pôjdu už niekedy v roku 2015.

Zdroj: tlačová správa

Zmena suroviny by nemala znížiť kvalitu jazdných vlastností.

Zmena suroviny by nemala znížiť kvalitu jazdných vlastností.