Bolo zrejmé, že po desaťročiach zaužívaného bude ťažké, dokonca až nemožné ľudí presvedčiť na nové. Mnohí čitatelia pobúrení prvými riadkami článok ani nedočítali dokonca a už písali diskusné príspevky. Rád by som preto v tomto podstatne kratšom článku zdôraznil niekoľko dôležitých faktov, ktoré treba pre použitie tohto "nového" odporúčania rešpektovať.


1) žiadna z pneu na aute nesmie mať menej než 3 mm! Ak má, do premávky už nepatrí.
2) žiadna z pneu na aute nesmie mať viac než 4 roky, pretože guma časom starne a nemá požadovanú priľnavosť
3) ak je treba, alebo môžeme, dáme na auto všetky 4 plášte nové
4) pre autá s rovnakými rozmermi predných a zadných pneu (čo je drvivá väčšina) odporúčam uprostred letnej sezóny vymeniť predné pneu za zadné, aby sme všetky štyri pneu opotrebúvali rovnomernejšie.
5) Ak je rozdiel medzi dobrými a horšími pneu väčší ako 3 mm a horšie (viac zjazdené) sú vekom, alebo hĺbkou dezénu za odporúčaným limitom v bodoch 1. a 2. až v tomto prípade odporúčam zadovážiť si len 2 nové plášte a tie použiť na zadnej náprave.

Pneumatiky na zadnej náprave nemajú, na rozdiel od predných cez volant, priame spojenie s vodičom. Preto sa stratu priľnavosti vodič nedozvedá postupne ani priamo, čo bežným vodičom iste môže spôsobiť ťažkosti až kritické situácie...

Predpokladám, že nik nespochybní expertízu, schopnosti a výsledky jedného z najlepších výrobcov pneu na svete, značky Michelin. Pre podporu mojich tvrdení si pomáham výňatkom už mesiace, možno roky uvedeným priamo na stránkach www.michelin.sk


6. Pneumatiky na zadnej náprave


ZVÝŠTE OVLÁDATEĽNOSŤ VOZIDLA MONTÁŽOU NOVÝCH PNEUMATÍK NA ZADNÚ NÁPRAVU!

Kolesá na zadnej náprave nie sú spojené s volantom. Preto je pri jazde ťažké zhodnotiť ich priľnavosť. Aby vaše pneumatiky podávali optimálne výkony, kontrolujte pravidelne ich stav a tlak hustenia, predovšetkým pri výmene ich pozície, pretože pri veľkom množstve vozidiel je odlišný odporúčaný tlak hustenia pneumatík na prednej a zadnej náprave. Pre svoju bezpečnosť montujte vždy na zadnú nápravu nové alebo menej opotrebované pneumatiky, aby bola zabezpečená:

- lepšia kontrola nad vedením vozidla pri núdzovom brzdení a v ostrých zákrutách,
- kontrola nad vedením vozidla na mokrom povrchu,
- presnejšia ovládateľnosť vozidla v ťažkých jazdných situáciách.

Priamy link na uvedený citát  - bod č. 6:

10 tipov MICHELIN na údržbu pneumatík