VW v rámci koncernu zarába pri predaji menej ako Škoda a Audi.

VW v rámci koncernu zarába pri predaji menej ako Škoda a Audi.

Porovnávanie prinieslo aj niekoľko prekvapení. Automobilka Škoda skončila lepšie ako VW. Z tohto koncernu zvíťazilo Audi. Väčší zisk ako Škoda a VW má Hyundai a Kia. "Ziskové sú predovšetkým automobilky, ktorým predaje rastú alebo aspoň príliš neklesajú. Na príklade Škoda Auto i kórejských značiek Hyundai a Kia je to zrejmé. Rovnako aj v opačnom smere. Napríklad na Seate alebo Peugeote, ktoré trpia poklesom dopytu v južnej Európe," povedal Jan Linhart z poradenskej firmy KPMG.

VW a jeho značky majú v Európe päťkrát väčšie predaje ako Hyundai a Kia. Ferdinand Dudenhöffer, šéf Car institute tvrdí, že kórejské automobilky majú šancu do roku 2018 v predajoch predbehnúť Volkswagen.

Údaje o ziskoch nepatria k informáciám, ktorými by sa automobilky chválili. Ide však o zaujímavé porovnanie.
Najväčší zisk majú výrobcovia luxusných áut. Veľkoobjemové značky sú na tom o niečo horšie.

Najväčší zisk majú výrobcovia luxusných áut. Veľkoobjemové značky sú na tom o niečo horšie.

Najhoršie skončil Opel. Ten predáva autá so stratou takmer 1000€. Stratové sú aj automobilky Fiat, Ford, Seat a PSA Peugeot Citroën. Spoločným menovateľom strát je nadprodukcia. Opel napríklad využíva svoje výrobné kapacity len na 70%.

Priemerný zisk pred zdanením na jedno auto:

Ferrari 41 485€

Porsche 16 826€

BMW 4 325€

Audi 4 242€

Mercedes 3 621€

Chrysler 1 436€

Hyundai/Kia 1 386€

Škoda 1 100€

Nissan 985€

VW 916€

Zdroj: auto.sme.sk, idnes.cz, hnonline.sk

Opel predáva zo stratou. Môžu za to slabé predaje a nevyužité výrobné kapacity.

Opel predáva zo stratou. Môžu za to slabé predaje a nevyužité výrobné kapacity.