Ferrari mimo cesty, Dacia v protismere

Z jediného verejne dostupného obrázku nehody vidno, že náraz na Ferrari okrem rozsiahleho poškodenia karosérie vpredu a na celej strane od plota zlomil zavesenie minimálne ľavého predného kolesa a v interiéri aktivoval airbagy. Duster ostal nepojazdný so zlomeným zavesením pravého predného kolesa na ceste v protismere s tiež vybuchnutým minimálne jedným airbagom. 

Škoda na Dacii za 5000 €, na Ferrari za 500 000 €

Polícia na mieste odhadla škody predbežne na cca 5000 € v prípade poškodení Dacie Duster a 500 000 € v prípade Ferrari SF90. U oboch vodičov bola vykonaná dychová skúška s negatívnym výsledkom. V dôsledku nárazu motorové vozidlo zn. Ferrari odhodilo do priekopy a vozidlo zn. Dacia Duster zostalo stáť na ceste v jazdnom pruhu otočené do protismeru. Pri zrážke vozidiel došlo k zraneniu jednej osoby. - toľko krátka správa z FB profilu Polície SR.

Škoda za pol mega? To je určite podvod!

Tiež špekulujete, ako mohlo dôjsť k nehode v tak neštandardnom rozmiestnení vozidiel? Ak máte na končekoch prstov už už chuť písať fejsbúkovskú klasiku na majiteľov rýchlych drahých áut, ktorí automaticky jazdia ako prasce, zadržte. Pod príspevkom o tejto nehode na FB profile Policia SR sa to presne týmito plytkými reakciami len tak hemží. Rovnako ako spochybňovanie správnosti odhadu vyčíslenia škody na Ferrari vo výške pol milióna Eur. Vyčistime si teda fakty.

Cesta, na ktorej sa stala nehoda je krátkym úsekom vedeným ako D4 medzi fabrikou VW Slovakia a Stupavou.

Iste bolo na vine Ferrari! Lietajú vždy ako blázni

Očití svedkovia nehodu opísali nasledovne: Dacia vošla do protismeru. Keď sa chcel otočiť a vodič sa nepozrel, či niečo ide oproti. Na vine je vodič Dacie. Kuriózne na tom je, že aj keď sa jedná o cestu s označením diaľnica D4, táto má obojsmernú premávku a otočenie vozidla na nej nie je zakázané. Vodič Dacie Duster sa na rýchlostnej ceste D4, kde je maximálna rýchlosť obmedzená na 90 km/h otáčal bez toho, aby sa dobre rozhliadol a videl či manéver môže urobiť bezpečne. V čase keď otočenie o 180° realizoval do Dacie Duster narazil superšport Ferrari SF90. Vodič Ferrari zdá sa, napriek snahe zrážke zabrániť Daciu Duster trafil na pravé predné koleso a nekontrolovane pokračoval športiakom ďalej mimo cesty, kde ho zastavil až plot.

Nehoda, ktorá sa stala na "diaľnici" je vlastne cestou s obojsmernou premávkou, na ktorej otáčanie nie je zakázané.

Koľko stojí Ferrari SF90?

Konfigurátor Ferrari, na rozidel od mnohých klasických automobiliek, síce ponúka možnosť autá si pekne konfigurovať v 2D aj 3D zobrazení, no nikde sa nedozviete nie len výslednú cenu, ale ani ceny navyberaných príplatkov. Ferrari ceny nových áut nerado komunikuje verejne. Dá sa teda vychádzať z informácií podobných kúskov na predaj od neoficiálnych predajcov. Tu sú dva odkazy, jeden z USA a jeden z Česka. Testované Ferrari SF90 v USA je za 625 000 dolárov, čo je pri dnešnom kurze 562 000 €. Česká stránka uvádza pre nejazdený kus Ferrari SF90 cenu 599 000 €. Neviem ako presne bol nakonfigurovaný nešťastný kúsok, ktorého život sa podľa všetkého definitívne skočil neďaleko Stupavy, sú však kúsky SF90, ktorých cena sa dostala aj cez 750 000 €. Keďže sa jedná o auto mimoriadne pevnej, no zároveň krehkej konštrukcie plnej ušľachtilých materiálov, je vcelku možné, že aj na pohľad malé viditeľné vonkaješie poškodenia karosérie znamenajú rozsiahle až neopraviteľné poškodenia skeletu/šasi a teda totálnu škodu.

Už 100 € za PZP má krytie na škody za viac než milión €

PZP, alebo povinné zmluvné poistenie vo všetkých prípadoch aj tých najlacnejších poistiek prináša poistné krytie na až prekvapivo veľké sumy. Ako dokumentuje obrázok nižšie, nakonfirugurovaný pre virtuálnu Daciu Duster, za cca 100 € na rok dostanete krytie na viac než 5 miliónov € pre poškodenie zdravia/životov a viac než 1 milión € pre škody na majetku. Ak teda vodič tmavomodrej Dacie Duster má uzavreté platné PZP, napriek tomu, že bol za nehodu podľa svedkov zodpovedný, gigantickú škodu na superdrahom Ferrari znašať nebude. Alebo teda určite zďaleka nie v plnej miere.