Základom pre tento koncept je 208 THP Feline. Po drobných úpravách zameraných na odľahčenie váži 1090 kg.

Základom pre tento koncept je 208 THP Feline. Po drobných úpravách zameraných na odľahčenie váži 1090 kg.

Takýto kúsok má na svedomí predajca Peugeotov z francúzskeho mesta Le Mans. Philippe Beaugé so svojím tímom jednoducho nebol spokojný s 208 GTi, s ktorým chce automobilka opätovne vstúpiť na trh so športovými hatchbackmi. Športová 208 váži 1160 kg a pôsobí rozhodne lepšie ako 207 GTi. Peugeot 208 GTi má pod kapotou 1,6 litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 147 kW (200 k).

Francúzski nadšenci to urobili inak. Hmotnosť GTi im pripadá príliš vysoká. Ako základ zobrali model 208 THP Feline, ktorý má rovnako 1,6 litrový motor s turbom. Jeho výkon je však nižší, dosahuje len 115 kW (156 k). Hmotnosť Po úpravách je hmotnosť konceptu nižšia o 70 kg. To znamená, že „amatérska“ 208 váži 1090 kg.

Oficiálny Peugeot 208 GTi má výkonovú hmotnosť 7,89 kg/kW. Koncept od nadšencov má hodnotu 9,48 kg/kW, takže v porovnaní s ozajstným GTi je na tom horšie. Chlapci z Le Mans si aj tak zaslúžia potlesk.
Časy športových hatchbackov z 80. a 90. rokov sú preč. Tento koncept sa pokúša o vzkriesenie.

Časy športových hatchbackov z 80. a 90. rokov sú preč. Tento koncept sa pokúša o vzkriesenie.

Philippe Beaugé upravoval 208 v duchu pôvodných rally modelov. Odstránil odhlučnenie, zadné opierky hlavy, lakťovú opierku a podobne. Podľa neho by Peugeot mohol hmotnosť svojej 208 znížiť odobratím sklenenej strechy, klimatizácie, vnútornej zvukovej izolácie a rôznej elektroniky.

Tento koncept je v bielej farbe so zliatinovými kolesami s doplnkami v štýle rally. Mám pocit, že za vznikom tohto auta stojí vášeň jeho tvorcov, ktorí si dali za cieľ vyrobiť GTi v duchu 80. a 90. rokov minulého storočia. Hlavným motívom bola radosť z jazdy a skvelá ovládateľnosť.

Zdroj: carscoop.blogspot.com

Prečítajte si aj: Sériový Peugeot 208 GTI je pripravený na Paríž