Nikto nevie, ako mohol iCar vyzerať. Jobs ho navrhnúť nestihol.

Nikto nevie, ako mohol iCar vyzerať. Jobs ho navrhnúť nestihol.

„Pozrite sa na automobilový priemysel. V Amerike je to tragédia. Kto navrhuje autá? Steve pred svojou smrťou sníval o vytvorení vlastného auta... Na trhu už mohlo mať 50% podiel,“ povedal člen predstavenstva Mickey Drexler. Jobs jednoducho sníval o tom, že zmení aj svet automobilov.

Aj keď sa na to na prvý pohľad možno nezdá, Apple mení automobilový priemysel už dnes. 90% nových áut predaných v USA sa dokáže spojiť napríklad s iPodom. S Mercedesom spolupracuje na zabudovaní hlasového asistenta Siri. Ak by iCar dokázal vytvoriť také šialenstvo, na aké sme zvyknutí pri iPhone alebo iPade, mali by sme sa na čo tešiť.

Ak by sa iCar stal skutočnosťou, určite by sa zaradil medzi ekologické autá. Ktovie, ako by na neho reagovali ostatné automobilky.
iCar údajne mohol spôsobiť revolúciu v automobilovom priemysle.

iCar údajne mohol spôsobiť revolúciu v automobilovom priemysle.

Tento génius žijúci na predmestí mal svojský štýl aj v oblasti šoférovania a áut. Známa je jeho záľuba v parkovaní na miestach pre handikepovaných vodičov. Jeho strieborný Mercedes SL55 AMG bol ľahko rozoznateľný. Nikdy nemal poznávaciu značku.

Jobs našiel medzeru v zákonoch štátu Kalifornia, kde sa uvádza, že každé nové auto musí mať do šiestich mesiacov od kúpy vlastnú poznávaciu značku. Počas tohto obdobia ju mať nemusí. Steve preto uzatvoril s lízingovou spoločnosťou zmluvu. Podľa nej mohol každých šesť mesiacov vymeniť svoj Mercedes SL55 AMG druhý, rovnaký ako predchádzajúci. Nikdy teda nepoužíval rovnaké auto dlhšie ako pol roka. Na druhej strane by ma zaujímalo, prečo nikdy nechcel mať vlastnú ŠPZ.

Bez značky na vyhradenom parkovacom mieste. Jobs mal k všetkému vlastný prístup.

Bez značky na vyhradenom parkovacom mieste. Jobs mal k všetkému vlastný prístup.