Dodávateľom prevodoviek pre nový taliansko-americký koncern má byť známa značka ZF. Jej šéf Stefan Sommer nedávno potvrdil, že 9 prevodov je pre značku vývojový aj produkčný strop. "Neexistuje žiadna čiara, ktorú nemôžeme prekročiť, no je nutné rešpektovať zákon návratnosti a efektivity. Otázka znie, či pridaním ešte ďalších prevodov urobí nejaký rozdiel a dá zmysel." - povedal Sommers na Automobilwoche kongrese v Nemecku. Šéf ZF pre severnú ameriku ešte začiatkom leta povedal inú zaujímavosť: "Súčasné prevodovky sú takmer dokonalé, k teoretickému maximu v účinnosti."

Znamená to teda, že vojna prevodov sa blíži ku koncu? Nie! Už dnes sa netom šíria správy o tom, že Ford, GM a Hyundai pripravujú prevodovky s rovnakým počtom prevodov, ako máte prstov na rukách: (pozrite Hyundai pripravuje 10 stupňový automat - október 2011). Zdá sa, že marketing typu: Ja mám väčší ako ty - bude platiť a fungovať stále.

Video hore ukazuje automatickú prevodovku ZF v reze vo vývojovom centre ZF v Nemecku.

Dolné video na jednoduchej animácii krásne ukazuje procesy množstva prevodových stupňov a ich zapínanie. Všimnite si drobnú legendu v pravo dole, ktorá ukazuje, ktoré ozubené kolesá sú pri ktorom prevode brzdené a ktoré odpojené od motora. Zaujímavé je, že animácia ponúka info o tom, že táto prevodovka ma dokonca dva prevody pre cúvanie...