Hlavným neprieteľom áut sú podľa EÚ emisie CO2.

Hlavným neprieteľom áut sú podľa EÚ emisie CO2.

Európska komisia vydala dokument s názvom CARS 2020. Iste už tušíte, že nejde o žiadne futuristické pokračovanie obľúbeného kresleného filmu. Dokument má podnadpis: Akčný plán pre silný, konkurencieschopný a udržateľný automobilový priemysel v Európe. Neviem ako Vám, no mne tu už nesedí takmer nič. Automobilový priemysel prestal vyrábať autá pre ľudí, teraz vyrába autá pre emisie.

Európa je na tom zle. Prednedávnom som písal o tom, že trhy s autami sú aktuálne na úrovni roku 1993 a môže padnúť až na úroveň roku 1986. Prečo? Automobilový priemysel už dávno nezohľadňuje aktuálny dopyt. Potreby zákazníkov museli ustúpiť reguláciám a nariadeniam Európskej únie. Táto inštitúcia už dlhšie vie lepšie ako my, čo je pre nás dobré a čo nie.

Rôzne regulácia nútia ľudí kupovať veci, ktoré nechcú. Prílišná ekologickosť znižuje funkčnosť motorov. Spolu s tým prichádza zbytočný nárast ceny. Zjednodušene povedané, za viac peňazí dostanete auto so slabším motorom. Myslím, že málokoho teší, že z výfuku jeho auto vypúšťa o pár gramov CO2 menej. V kurze je boj proti globálnemu otepľovaniu a trvalo udržateľný rozvoj. To sú dobré dôvody prečo umelo deformovať trh.

V danej situácii hrá Európskej únii do karát aj vysoká cena benzínu a nafty. Bez nej by bol záujem o ekologické autá ešte nižší.
Európska únia nedovolí automobilovému trhu rozvíjať sa podľa potrieb zákazníkov.

Európska únia nedovolí automobilovému trhu rozvíjať sa podľa potrieb zákazníkov.

Kto čakal uvoľnenie tohto ekologicko- udržateľného šialenstva, čakal zle. CARS 2020 stojí na 4 pilieroch, ktoré majú smerovať k ďalším reguláciám.

V konečnom dôsledku chce EÚ ďalej znižovať tvorbu CO2. Do bežného života chce pretláčať dnes často nepredajné elektromobily. Spolu s tým chce podporovať tvorbu nabíjacích staníc.

V Európskej únii pracuje v automobilovom priemysle údajne 12 miliónov ľudí. Áno, mali by sme dbať na to, aby tieto miesta ostali zachované a celé odvetvie fungovalo. Ale takto? Načo budeme vrážať veľké peniaze do vývoja ekologických áut, ktoré aj tak nikto nechce, lebo sú príliš drahé a dennej prejdú pár desiatok kilometrov. Celé znenie dokumentu si prečítate tu.

Zdroj: autoforum.cz

Prečítajte si aj: Automobilový trh je na tom zle, v Španielsku zvlášť. Prečo?

Ďalší pozdrav z Bruselu. Tuning je nebezpečný, treba ho zakázať!

Autá budú čoraz viac ekologické.

Autá budú čoraz viac ekologické.