Skutočné pneu určené pre zimu nenesú len označenie M+S, teda Mud + Snow, ale musia mať aj samostatný znak hôr a vločky

Moderné pneu určené pre zimu nenesú len označenie M+S, teda Mud + Snow, ale majú aj samostatný znak vločky

Vďaka pretrvávajúcej kríze navyše výroba nebeží na 100% a malé trhy ako Slovensko pred veľkými krajinami iste prednosť nedostanú. Z toho vyplýva ďalší problém - dostupnosť širšieho spektra modelov pneu. Už v priebehu septembra sme dostali prvé info o tom, že niektoré rozmery pneu prosto neexistujú a výroba termín pre ich výrobu ani nemá. Opýtali sme sa preto špecialistov na tento segement trhu, ako bude vyzerať jeseň 2011 z pohľadu zimných pneumatík.

Špičkoví výrobcovia už roky ponúkajú vysokovýkonné (v zmysle - určené pre vysoké rýchlosti) zimné pneumatiky so športovým dezénom

Špičkoví výrobcovia už roky ponúkajú vysokovýkonné (v zmysle - určené pre vysoké rýchlosti) zimné pneumatiky so športovým dezénom

Tvrdia, že totálny výpadok zimných pneu nehrozí, ale je pravda, že klienti budú mať značne obmedzené možnosti výberu. Hlavne v oblasti neštandardných rozmerov pneu. Týka sa to hlavne lacnejších alternatív. Začiatkom sezóny budú k dispozícii všetky tri oblasti (lacné, eco a premium), neskôr sa výber obmedzí len na drahšie premium plášte. Dokonca sa môže stať, že klient už prosto nezoženie nič. Prípadne výrazne drahšie alebo nie v želanom termíne, lebo plášte budú dovezené od predajcu zo zahraničia.

Dobrá rada na záver. Neodkladajte kúpu zimných plášťov na poslednú chvíľu! Počasie je teraz až neskutočne krásne a teplé, ale je jasné, že sa prudko zhorší... Ak nechcete riskovať jazdenie na letných pneu počas prvých novembrových týždňov, zajednajte si pneu už teraz. Mnohí predajcovia nemajú problém vám ich na sklade pár týždňov podržať až do termínu prezúvania.