Náznak sily

Začiatok víkendu bol náročný, keďže v prvom tréningu prišli jazdci o drahocenný čas pre výmenu spojky. V druhom tréningu dal Rišo štvrtý najrýchlejší čas a Joel sa vôbec prvýkrát posadil do auta kategórie GT3. „Je to veľmi odlišné. Auto je mohutnejšie, má omnoho menší prítlak a vyžaduje si iný prístup k jazde. S autom som sa však rýchlo zžil a máme ambíciu vyhrať,“ povedal po vystúpení z BMW M6 GT3 Joel Eriksson. Ambíciu na najvyššie priečky potvrdil Rišo najrýchlejším časom v treťom tréningu. 

Stíhacia jazda a prvý pohár!

V sobotu boli na programe kvalifikácia a prvé preteky. Ťarchu kvalifikačného kola mal na sebe Rišo Gonda. Nesklamal a zajazdil výborné tretie miesto, pričom k pole position mu chýbali iba tri desatiny. Na štarte dokázal Rišo ubrániť tretie miesto v tesnej prvej zákrute a až do konca stintu išiel bezpečne tretí. Katastrofa však na seba nenechala dlho čakať a problém s pištoľou na doťahovanie pneumatík a tankovací kanister, z ktorého síce palivo tieklo, ale veľmi pomaly. 20 sekúnd bolo stratených a s nimi aj myšlienky na víťazstvo. Joela Erikssona čakal náročný prvý stint s M6 GT3, ale popasoval sa s tým bravúrne. Nielenže predviedol skvelé predbiehacie manévre, ale nakoniec skončil iba 3 sekundy za pódiom.

Nedeľa sa niesla v duchu soboty a celý tím bol ponaučený a pripravený ťažiť maximá. Tentokrát išiel kvalifikáciu Joel a vyjazdil fantastické druhé miesto. Tento úspech sa však na štarte ukázal ako nevýhoda, pretože štartoval na vonkajšej strane. Do úzkej pravotočivej prvej zákruty sa proste nezmestil a ostatní piloti ho vytlačili mimo trate. Prepadol sa na ôsme miesto. Začal sa pomaly predierať štartovým roštom, avšak Ferrari 488 GT3 bolo na rovinkách rýchlejšie a na brzdách mu zas pilot Ferrari zatváral dvere. Preto musel tímový stratég Jarek Janiš vymyslieť plán, ako sa otravného Ferrari zbaviť. Tento raz bezchybný výkon mechanikov sa postaral o to, že Richard Gonda sa dokázal vypracovať na tretie miesto. Tam však nekončil a do posledných metrov vyvíjal neznesiteľný tlak na pilota BMW na druhom mieste. Nakoniec sa Rišovi podarilo predrať na druhú priečku v zatáčkach pred rovinkou Kemmel a tím sa mohol tešiť z parádneho striebra miesta!

Hlavne pre Riša je to skvelý výsledok a nová motivácia. Po niekoľkých rokoch striedania rôznych sérií a mierneho tápania kvôli financiám si konečne našiel rytmus a harmóniu v tíme Šenkýř Motorsport. Dúfajme, že budú pokračovať a možno si Rišo vybojuje pozíciu tovarného pilota, pretože od tejto pozície nemá v kategórii GT3 nikdy ďaleko.

Foto: Šenkyr Motorsport