Snom každého mladého pilota je Formula 1. Musí ale postupovať krok za krokom a nič neuponáhľať. Náš najlepší formulový jazdec, Rišo Gonda, má veľkú šancu, aby sa do Formuly 1 dostal. Počas minulej sezóny ukázal svoju rýchlosť v Európskom Pohári F3. Hneď v prvej sezóne v F3 sa stal šampiónom, keď vyhral 7 pretekov a získal 11 pódií. Rišov talent si všimla renomovaná spoločnosť Accelerate Driver Development.

Richard Gonda ukáže svoju rýchlosť a talent počas sezóny 2014 v sérii Auto GP

Richard Gonda bude počas sezóny 2014 štartovať v sérii Auto GP. Už počas testov ukázal, že na to má, bol najrýchlejším nováčikom a skončil štvrtý v celkovom poradí!

Ďalšou zastávkou mladého Slováka na ceste do F1 bude séria Auto GP. Do Auto GP nastúpi 9 tímov, ktoré nasadia po dva alebo tri monoposty. S nimi odštartujú na 8 podujatiach, kde na každom okruhu odjazdia dva preteky, teda spolu 16 pretekov počas sezóny. Rišo už vo formule Auto GP sedel, v októbri minulého roka sa zúčastnil s tímom Zele Racing testov v španielskom Jereze. Opäť potvrdil svoju rýchlosť a talent, bol najrýchlejším nováčikom a v celkovom poradí skončil štvrtý! Obrovský potenciál v ňom vidia aj špičkové tímy Auto GP. Rišo si teraz musí vybrať, pod krídlami ktorého tímu bude jazdiť v roku 2014.

Rišo bol najrýchlejším nováčikom počas oktobrových testov v Jereze (foto: Zele Racing)

Určite vás zaujíma aký je monopost Auto GP. Podobne ako v F3, aj tu všetci jazdia na rovnakom šasi a s rovnakým motorom. Šasi s označením B05/52 tub vyrobila Lola. Auto s dĺžkou 4 833 mm a rázvorom 3 000 mm váži bez jazdca a paliva 615 kg. Lola použila vpredu i vzadu zavesenie typu dvojitý lichobežník s tlačnou vzperou (pushrod). Monopost poháňa V8 motor Zytek s objemom 3,4 litra, ktorý poskytne výkon 550 koní a krútiaci moment 442 Nm. Na otázku aký je rozdiel medzi F3, s ktorou odjazdil minulú sezónu a Auto GP, Rišo odpovedal, že Auto GP má zaujímavejší zvuk. Je to veľká formula a vyspelejšie auto, ktoré vyžaduje iný štýl jazdy. Podľa Rišových slov bola F3 ľahká a mala dostatok aerodynamickej priľnavosti, naopak Auto GP sa spolieha viac na mechanickú priľnavosť a širšie pneumatiky. Pri prejazdoch zákrut sú autá porovnateľné, no monopost Auto GP je ťažší a výkonnejší, preto s ním dokážu piloti jazdiť rýchlejšie na rovinkách.

Rišo chce v Auto GP útočiť na pódiá. Dobré výsledky mu otvoria cestu ďalej, možno do GP2, možno na miesto testovacieho pilota F1.

Bernie Ecclestone raz povedal: „Kto nemá vysoké ciele, nič nedosiahne,“  a že ich má aj Richard Gonda, o tom nemusíte pochybovať. V premiérovej sezóne v Auto GP chce útočiť na pódiá a možno získať aj titul. Poukázal na pilota Lotusu, Romaina Grosjeana, ktorý v 2010 Auto GP vyhral, o rok neskôr pôsobil v GP2 a počas sezóny 2012 zasadol do monopostu F1 ako pretekársky pilot. Aj Greame Glew z Accelerate Driver Development vidí v Rišovi potenciál na to, aby bojoval o pódia. Podľa toho, čo ukáže v Auto GP by mohla jeho cesta pokračovať do GP2, či svetovej série Formula Renault 3,5. Cieľ je ale F1, a práve dobré výsledky v Auto GP by mohli Rišovi otvoriť bránu na miesto testovacieho pilota v niektorom tíme Formuly 1, neskôr aj pretekárskeho pilota.

Držíme Rišovi palce na ceste do F1!

Richard najbližšie zasadne do monopostu počas predsezónnych testoch Auto GP  1. a 2. apríla vo Valencii. Potom  odštartuje sezónu prvými pretekmi v na mestskej trati marockom Marakéši 12. a 13. Apríla. Rišove výkony na trati budete môcť sledovať na kanály Eurosport. Prípadne navštíviť k nám najbližšie preteky na Hungaroringu, Red Bull Ringu, alebo Monze. Dátumy všetkých pretekov nájdete v našom kalendári. Držíme Rišovi palce na ceste do F1!

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Rišo Gonda urobil krôčik k F1, podpísal kontrakt s ADD