Miki! Začnime tým najdôležitejším. Nedávno ti tvoja manželka Barborka porodila  dcérku. Stal si sa po druhýkrát otcom, domov sa odteraz budeš musieť ponáhľať rýchlejšie ako v minulosti. Takže zrýchľuješ?

Ha-ha, či zrýchlim, to neviem, čo je ale úplne iste, že pri troch babách sa dobrovoľne vzdávam všetkých domácich prác. :)

Pôsobíš skutočne veľmi pokojne a spokojne.

Tá minuloročná sezóna bola veľmi dobrá a v jednom momente aj veľmi stresujúca a formovala ma nielen ako jazdca, ale aj ako človeka.

Základy tvojho úspechu si položil už minulosti. V roku 2009 a 2010 si vyhral Majstrovstvá Slovenska v autoslalome a v rokoch 2013 a 2015 si  vyhral Slovenský kopcový pohár. Potom však po krátkej sezóne 2016 z dôvodu operácie kolena ste sa už pustili do prestavby. Honba na rýchlejšie a doslovne lepšie časy si žiadala ďalšie investície do auta.

Áno, riešili sme témy ako iná prevodovka, silnejší motor, lepšia zadná náprava... Lenže zrazu prišla informácia, že na trhu je na odkúpenie jedno veľmi zaujímavé auto.

Áno, skvelého chalana, Ota Hrobu pohltili pracovné povinnosti, musel sa vzdať pretekania a jeho nielen krásny, ale predovšetkým excelentne postavený Citroën Saxo VTS bol zrazu k dispozícii.

Oto je nielen skvelý chalan, ale aj jazdec. Vedeli sme, aké auto je k dispozícii a po mnohých spoločných rozhovoroch sme sa dohodli. O tom, že to bola dobrá dohoda,  svedčí fakt, že Oto Hroba starší mi zavolal počas všetkých pretekov s tým, že nás sledujú, fandia nám a zaujímali sa o všetky detaily.

Neodmysliteľnou súčasťou tvojho úspechu je mechanik Miki Borovsky. Ste Kaiser a Lábus, Pat a Mat, vaša symbióza je v motoršportovej scéne legendárna. Pre náhodných pozorovateľov, skoro ako stvárnenie manželského vzťahu, v ktorom sú dlhé rozhovory už len vzájomná otrava.

Rozumieme si, poznáme sa roky. Nahováram si, že s nikým iným by to takto nefungovalo. Bez Mikiho by som to nebol ja a myslím si, že nás vnímajú ako tím.

Tretím dôležitým človekom je Roland Sikhart. V jeho osobe máš nielen nadriadeného ale aj dlhoročného priateľa. Je tvojim podporovateľom ale nie mecenášom!

Roland je v podstate tá tretia osoba, bez ktorej by som nebol tam kde som. Od roku 2008. Aj napriek podpore a vzájomného osohu – tlak, ambície, pocit že môžem ale nemusím, vyhovuje to môjmu charakteru. Inter Cars je veľká firma, no úspech jednotlivých pobočiek v regióne je spojený s osobami. V našom regióne Inter cars rovná sa Sikhart.

Si zamestnancom Intercarsu, dokonca vedúcim jednej pobočky. To zaväzuje, však áno?

Sponzoring zastrešuje len jednu časť nákladov. Za podporu som Intercarsu veľmi vďačný. Odhliadnuc od najlepších výsledkov si uvedomujem, túto značku reprezentujem aj ako osoba. Slovensko je mala krajina, pozitívny vzťah k človeku sa istotne reflektuje aj do pozitívneho vnímania značky. Týchto skutočností som si vedomý a tak sa aj správam.

Rozhovor: Miki Čambal a najrýchlejšie Saxo na slovenských kopcoch

Miki Čambal a jeho Citroën Saxo VTS

Nemilosrdná definícia úspechu v motoršporte sú víťazstva. V tom najoptimálnejšom prípade traťové rekordy.

Prvé preteky sezóny, slávny Rechberg, Majstrovstvá Európy. Prvý tréning v novom aute a čas katastrofálny. Druhý tréning už bol úplne iný, zlepšenie o 30 sekúnd a vtedy už som vedel, že s novým autom budeme veľmi rýchla kombinácia. V minuloročnej sezóne som vyhral prvých deväť pretekov. Na troch kopcoch som si zapísal tri traťové rekordy, ktoré boli 10-15 rokov staré ( Jahodná, Pezinská Baba a Dobšiná). Boli sme v skvelej mentálnej kondícii, tešili sme sa na Jankov Vŕšok a tam prišiel obrovský zlom.

Hovorí sa "Nešťastie nechodí po horách, ale po ľuďoch!’’ Tentokrát však prišlo aj do hôr, a to na Jankov Vŕšok.

Sobotné jazdy boli s malými chybami a obsadil som druhé miesto. V nedeľu sme boli dobre naladení a v tom prišla rana. Diera v motore znamenala koniec nádejam na dobrý výsledok, ale aj veľkú obavu. Stal som vtedy pred nevyriešiteľnou dilemou. Postaviť nový závodný motor nie je vôbec jednoduché. Bolo jasné, že najbližšie preteky na Ostrej Lúke nestihneme. Celá tá dokonalá sezóna zrazu dostávala trhlinu a bolo jasné, že môžeme prísť o všetko. Miki Borovsky vtedy popri svojej práci obetoval mnoho večerov a s veľkou pomocou Jiřího Pražáka postavil ešte silnejší motor, než sme mali. Bez materiálu od Rolanda z Racingshopu a dielov z Inter Carsu by sa to nepodarilo. Skončili sme doslova za 5min 12 a ja som stihol posledné preteky sezóny v Ožďanoch, kde sa nám podarilo potvrdiť vysnívaný titul Majstra Slovenska v E1 do 1600cm3.

Miki, je nesporné, že sedíš vo vynikajúco pripravenom aute, ale to je len jedna strana mince. Si bezpochybne kvalitný jazdec, čo si dokázal už aj v slalome ako aj na kopcoch. Kde čerpáš svoju mentálnu silu, dôveru? O čo sa opieraš v tých menej príjemných momentoch?

O rodinu. Ale aj o to ako to človeka povzbudí a dodá sebavedomie, keď sa mu dostane nielen také to obligatórne ‘’si dobrý’’ ale to skutočne pravdivé pretekárske uznanie. Zajazdené časy jednoducho nepustia.

Česi majú legendárne Ecce Homo. Rakúšania Rechberg a jeho preslávené divácke koridory. Ktorý je tvoj najobľúbenejší slovensky kopec, taká absolútna srdcová záležitosť a prečo?

Dobšiná ako kopec, organizácia. Tento rok sme zajazdili fantastický čas a ten pocit za volantom auta bol neopísateľný. Sám ten pocit určite poznáš, keď všetko vychádza na 110% a cítiš na sebe tú eufóriu radosti a zadosťučinenia, že ten okamih je presne ten, prečo robíme motoršport. A keď potom doma zistíš, že sme prekonali traťový rekord J. Béreša či J. Homolu v 1600vkách.

Nemecký publicista Roger Willemsen vyslovil jednu peknú a pravdivú tézu: ‘‘Život si nedokážeme predlžiť, a tak ho musíme zmysluplne naplniť, takpovediac zhustiť" Podotknem, že v tomto kontexte pod tým zhustením istotne nemyslel TURBO, ale ako metafora to ma určitú podobnosť. Miki, čím vyplníš ty tvoj pretekársky rok 2018.

Jazdiť preteky ma napĺňa nie len ako jazdca, ale aj spoločensky. Všetok ten stres v príprave, cesta na preteky, samotné preteky… rovnako ako v práci aj na pretekoch by to bez tých správnych ľudí nemalo zmysel.

Ďakujem za rozhovor.

Michal „mike“ Krasňanský – milovník života, motoršportový nadšenec, pretekár, priekopník slovenského halového motokárového športu.

Rozhovor: Miki Čambal a najrýchlejšie Saxo na slovenských kopcoch

Michal "mike" Krasňanský

autor: Michal "mike" Krasňanský

foto: Michal "mike" Krasňanský, rally-sports.sk

video: Mediaracing.sk