Jazdec v F1 musí jazdiť podľa stratégie tímu aby mal šancu vyhrať, vo WTCC je to iné. Povedzme si, že tu nie je žiadna stratégia, tu proste musíš bojovať ako najlepšie vieš.

TopSpeed vám prináša rozhovor s najmladším jazdcom Citroenu - Číňanom Ma Qing Huaom. V tíme pôsobí od polovice minulej sezóny, v ktorej stihol vybojovať svoje prvé a doteraz jediné víťazstvo vo WTCC. Momentálne je piatym mužom celkového poradia. V tíme Citroen Racing súperí po boku takých legiend akými sú Sébastien Loeb, Yvan Muller a José Maria Lopez. „Občas je frustrujúce jazdiť v tíme s takými špičkovými jazdcami, lebo sú miesta kde ich neviete dohnať. Na druhú stranu som sa, ale naučil byť trpezlivý a snažím sa získať od chalanov čo najviac skúseností. Na väčšine tratí v sérii som ešte nejazdil, takže musím na sebe tvrdo makať,“ hovorí Hua.

Ma Qing Hua to nemá v tíme Citroen ľahké, musí sa presadiť pri takých legendách akými sú Loeb, Muller a Maria Lopez

Rozhovor s Ma Qing Huaom

Citroen má štyroch jazdcov v TOP5. V tíme musí byť medzi vami veľké napätie. Bojujete len na trati, alebo aj mimo okruhu?


-    Povedal by som, že iba na okruhu (s odpoveďou, ale chvíľu zaváhal :-) . Mimo trate sme kamaráti a užívame si spolu život.


Hovorí sa, že Slovakia ring je medzi jazdcami celkom obľúbený, je to pravda?


-    Jasné, trať je úplne super, máte tu veľa rýchlych zákrut a okruh je technický. Fakt sa mi páči. Dnes som tu jazdil po prvýkrát a celkom som si to užil.


Pri dnešnom testovaní si mal dokonca najlepší čas z tímu Citroen. Veríš si tento víkend na pekný výsledok?


-    Jasné, trať mi vyhovuje, ale ešte je príliš skoro hovoriť o možnom výsledku. Ešte trochu upravíme auto a uvidíme s čím prídu súperi. Reálny boj začne až zajtra.

Podľa Hua je WTCC väčšia zábava, než F1

V minulosti si testoval pre Formulu 1. Máš ambíciu vrátiť sa niekedy do otvoreného kokpitu?


-    Nezatváram pred ničím dvere, ale momentálne som veľmi spokojný so seriálom WTCC, špeciálne s tímom Citroen. V tejto sérii sme veľmi silní. Cítim sa veľmi spokojne pri pretekaní v cestovných autách, pretože je to zábavnejšie, než F1. Vo WTCC je viac súťaženia, taká F1 je viac o špičkovej technike a viac o stratégii. Jednoducho v F1 je menej predbiehania a akcie. Jazdec v F1 musí jazdiť podľa stratégie tímu aby mal šancu vyhrať, vo WTCC je to iné. Povedzme si, že tu nie je žiadna stratégia, tu proste musíš bojovať ako najlepšie vieš. Je to jednoducho o schopnostiach vodiča a takýto druh pretekania uprednostňujem.


Citroen túto sezónu opäť dominuje. Ako však vnímate konkurenciu?


-    Oproti minulosti je táto sezóna vyrovnanejšia. Môžete to vidieť aj na výsledkoch z posledných pretekov v Rusku. Všetky autá robia podobné časy. Je stále ťažšie a ťažšie umiestňovať sa na popredných priečkach, na druhú stranu je to dobré pre divákov. Poslednú dobu máme dokonca problémy aj v kvalifikáciách. V doterajšom priebehu sa nám však celkom darí, takže sme spokojní.

Ďakujeme za rozhovor