Takto ho budete vidieť najčastejšie...

Takto ho budete vidieť najčastejšie...


Predpokladáme, že najmenšie "emko" popisovať netreba, podrobne sme ho predstavili v našom minulom článku vrátane videa. Zhrňme si ale základné fakty 1M versus M3: 340k pri 5 900 ot/min. versus 420k pri 8 300 ot/min; 450 Nm medzi 1 500 - 4 500 ot/min versus 400 Nm pri 3 900 ot/min; hmotnosť 1 570 kg versus 1 655 kg.

Testovací jazdci si sťažovali na značnú pretáčavosť. Fotky nakoniec vidíte. Hmm, čo viac ešte môžeme chcieť?

Výkonová hmotnosť hovorí jasne v prospech M3. Rozdiel v hmotnosti je menší, ako sme očakávali, pretože 1M trochu pribralo oproti sľubovaným 1 500 kg. Logicky opačná situácia je v prípade krútiaceho momentu a jeho dostupnosti. Práve tento fakt najlepšie vyjadruje odlišný charakter oboch modelov.

Kto udrží v tomto aute čistú stopu, dostáva u nás body za nadpriemernú sebakontrolu :)

Kto udrží v tomto aute čistú stopu, dostáva u nás body za nadpriemernú sebakontrolu :)

Zabudnite na rozdiely v časoch zrýchlenia či na okruhu. V skutočnosti budete potrebovať na rozhodnutie len dve čísla: 5 900 a 8 300. Pri týchto otáčkach sú dosahované maximálne výkony 1M a M3. Vytočte raz emtrojku po obmedzovač a na šesťvalcové biturbo v 1M ihneď zabudnete.

Papierovo má dať 1M 0-100 km/h za 4,9 s, teda presne o desatinu pomalšie ako M3. Ako ale vieme, zrýchlenie na stovku pri takom výkone na zadku nie je celkom relevantný údaj a do hry vstupuje príliš veľké množstvo premenných. Nemecký magazín Sport Auto, ktorý toto 1M testoval, nameral čas 4,7 s a prekonal M3 s nameraným časom 4,8 s. Viac napovie zrýchlenie 0-200 km/h, kde 1M zaznamenalo čas 17,2 sekundy. M3 rovnako s manuálnou prevodovkou dosiahlo čas 15,7 s. Pokiaľ teda ide o čistú maximálnu výkonnosť v priamke, M3 má navrh. V bežnej premávke ale rozsah krútiaceho momentu motora 1M náskok emtrojky určite zmaže.

Podozrivo bez dymu: vodič pravdepodobne dáva

Podozrivo bez dymu: vodič pravdepodobne dáva "chladiace" kolo

Poďme ale konečne na okruhové časy. 1M zaznamenalo na krátkej verzii kruhu Hockenheim čas 1:14.1 oproti 1:14.2 u M3 (min:s). Išlo o emtrojku s dvojspojkovou prevodovkou a paketom Competition, ktorý obsahuje rovnaké kolesá ako 1M. M3 teda mala miernu výhodu v bleskovom radení. Manuálna M3 zajazdila čas 1:14.3, bola však obutá na semislikoch. Okruh je krátky a hlavne má veľa pomalých zákrut, preto sa mohla prejaviť výhoda kratšieho rázvoru 1M. Pre porovnanie niektoré časy podobných áut: Cayman S manuál 1:14.0; Audi TT-RS 1:14.3; Audi RS5 1:15.3; BMW Z4 35iS 1:16.1; BMW 135i 1:17.4. Teraz ostáva len čakať, aký čas zajazdí 1M na Norschleife. Výzvou je čas M3 s manuálom 8:05.