GT1 jednotky však boli strašne drahé a postupne zo scény zmizli, nahradili ich lacnejšie autá kategórie GT3. Dnešné GT3 sú rýchle a aj pekné, no nie je to to najlepšie, čo automobilka môže ponúknuť. Na tratiach vidíme Lamborghini Huracan GT3, nie Aventador, Ferrari 488 GT3, nie 812 Superfast a mohli by sme pokračovať. Prielom snáď urobí zrušenie kategórie LMP1, ktorú nahradia hypercars.

Vráťme sa ale naspäť ku GT1, konkrétne k Saleenu S7-R GT1. Tento špeciál len tak na trati neuvidíme, vyrobili ich len 14, a keď už, tak to môžeme považovať za malý sviatok. Túto beštiu poháňal atmosférický 7,0 l V8, ktorý bol priškrtený reštriktorom na 600 k a 746 Nm. Toto všetko išlo na zadné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky. Auto nemá ABS, trakčnú kontrolu ani žiadnu inú elektroniku, pretekár ovláda všetko sám. Má ale nádherný zvuk a pilot poriadne gule, keď si do niečoho takého sadne a dokáže skrotiť. Vychutnajte si pravý a nefalšovaný pohľad na jeden zo 14 Saleenov S7-R GT1, ktorý sa preháňal po Nürburgringu.