Pôvodne maximálne lacný hatchback mieri do sveta ostrých automobilov. Dacia Sandero dostane podľa všetkého prívlastok RS! Prezradil to Patrice Ratti, šéf divízie Renaut Sport Technologies, na moskovskom autosalóne. Problémom však je, že Sandero v tejto konfigurácii nepríde na všetky trhy. Jeho domovom sa stane Brazília a Rusko, kde sa predáva pod značkou Renault a teda písmená RS sú určite na mieste.

Sandero RS môže v rámci možností vyzerať dobre.

Výrobca však zo svojho hatchbacku neplánuje spraviť žiadneho trhača asfaltu. Keďže typ je ľahší ako Clio, údajne nepotrebuje markantné dvíhanie výkonu. Napriek tomu však pohon nebude tvoriť žiadny z už používaných motorov. Aktuálne tvorí špičku výkonu 1,6 litrový benzínový agregát s výkonom 102 koní. Špekulácie hovoria, že pod kapotou by mohol pristáť dvojlitrový štvorvalec s výkonom okolo 115 koní.

 

Vozidlo by dokonca malo prísť už počas budúceho roka. Svojim zameraním však zapadne na spodné miesta ponuky Renault.

Sandero RS sa na náš trh pravdepodobne nedostane. Pod vlajkou Renaultu zamieri do Ruska a Brazílie. Extrémne vysoký výkon však neponúkne.

Koncept Twin’Run odhaľuje, ako bude potencionálne Twingo RS vyzerať.

Nás by však mohli viac zaujímať správy o ostrom Twingu. Automobil podľa všetkého vznikne, no výrobca rieši technické problémy. Hlavnou prekážkou je stiesnený motorový priestor. Doteraz Twingo poháňajú maximálne trojvalce, ktoré vysoký výkon neposkytujú. Renault zatiaľ nevie, ako do Twinga napchať štvorvalec s tým, aby posielal výkon na zadné kolesá.

 

Automobilka sa teda podľa všetkého pokúsi z preplňovaného 0,9 litrového trojvalca získať maximum. Použije pritom športové nasávanie a výfuk. Podľa všetkého bude musieť dôjsť aj k zvýšeniu tlaku turba. Napriek tomu však nemáme očakávať vyšší výkon ako 133 koní, ktorým sa mohla pochváliť predošlá verzia. Aj z toho dôvodu je v hre ešte variant, ktorý prívlastok RS nahradí písmenami GT.

 

Twingo RS (alebo GT) môže doraziť najskôr koncom roka 2016. Zatiaľ ako jeho predobraz slúži koncept Twin´Run.

 

Zdroj: autocar.co.uk

Prečítajte si aj: Test jazdenky Škoda Fabia RS