Len preto, že Renault Mégane RS 275 Trophy-R drží rekord na Nürburgringu medzi produkčnými autami s poháňanou prednou nápravou, neznamená to, že je najrýchlejšou predokolkou v zelenom pekle. Tento rekord patrí Mini John Cooper Works, ktorý prešiel rukami nemeckého úpravcu Schirra Motoring. Majstri v Schirre z 1,6 litrového prepĺňaného 4-valca vytlačili 290 koní, o 79 viac ako má štandardný Mini John Cooper Works. Do auta namontovali mechanický samosvorný diferenciál Drexler. Použili veľa odľahčených dielov, čím znížili hmotnosť o 175 kg. Schirra Mini JCW GTS váži teraz skvelých 1005 kg.

Schirra Mini JCW GTS dá jedno kolo na Nürburgringu za 7 minút a 44 sekúnd, to je o 10 sekúnd menej ako Renault Mégane RS 275 Trophy-R! Upravené Mini sa časom na kolo dokonca vyrovná Pagani Zonda S.

Za volant sa pri pokuse o rekord posadil testovací pilot Auto Sportu, Christian Gebhardt, ktorý jazdil na semislikoch Dunlop Direzza 03G. Aký čas zajazdil? Skvelý, jedno kolo na Nordschleife absolvoval za 7 minút a 44 sekúnd! Tým zdolal Renault Mégane RS 275 Trophy-R o desať sekúnd. Najlepšie na tom celom je, že Schirra Mini JCW GTS môžete vziať aj na bežné cesty, auto prešlo skúškami Dekra a jazdí na značkách.

Christian Gebhardt zdolal Nordschleife so Schirra Mini JCW GTS za 7 minút a 44 sekúnd

Áno, Renault Mégane RS 275 Trophy-R zostane najrýchlejšou produkčnou predokolkou, no to čo sa podarilo Mini je rovnako úchvatné. Keď sa pozrieme do tabuľky s časmi zistíme, že Schirra Mini JCW GTS je rovnako rýchle Pagani Zonda S (7:44) a rýchlejšie ako Audi R8 V10 Plus (7:45), Lamborghini Gallardo Superleggera (7:46), nové BMW M4 (7:52), či Lotus Exige S (7:53).

Schirra Mini JCW GTS jazdí na značkách

Zdroj: carscoops.com