Sedemnásobný majster sveta šampionátu Formuly 1 je v súčasnosti ambasádorom nemeckej značky. Okrem iného pomáha aj s vývojom nových typov. Z videa je jasné, že Schumacher sa v Céčku nevozil len tak. Jeho úlohou bolo otestovať nové asistenčné a bezpečnostné prvky, ktorými je W205 vybavená vo veľkom množstve.

Collision Prevention Assist Plus bude varovať vodiča akustickými a vizuálnymi signálmi pred nebezpečenstvom nárazu. V prípade potreby systém dokáže zvýšiť brzdný účinok alebo auto sám pribrzdí.

Adaptívny tempomat Distronic Plus so Steering Assist a Stop&Go Pilot udržia bezpečnú vzdialenosť od vpredu jazdiaceho auta nie len na diaľniciach, ale aj v kolónach. Nové Céčko bude s týmto systémom dokonca zdolávať aj mierne zákruty.

Mercedes oceňuje pomoc Michaela Schumachera v oblasti vývoja najmä kvôli jeho znalostiam techniky a schopnosti rýchlo vyhľadať riešenia problému.

Céčko malo ešte na sebe obligatórne maskovanie.

Systém Pre-Safe Brake dokáže v mestskej premávke zabrániť zrážke s chodcami, kedy v prípade absencie reakcie vodiča sám aktivuje brzdy.

Nová trieda C bude samozrejme upozorňovať vodiča aj na auto nachádzajúce sa v mŕtvom uhle. Ďalším prvkom je systém na udržanie jazdného pruhu, ktorý v prípade potreby dokáže auto do pruhu vrátiť.

Po uvedení na trh budú k dispozícii dva benzínové a jeden dieselový model. C 180 dosiahne výkon 115 kW (156 k), C 200 135 kW (184 k) a C 220 BlueTEC Diesel 125 kW (170 k).

Zdroj: carscoops.com

Prečítajte si aj:  Mercedes C bez maskovania. Je krajší než trieda S?