Dieťa nevídanej produktovej ofenzívy

Seat zažíva najväčšiu produktovú ofenzívu v histórii značky. Arona je tretím Seatom predstaveným v roku 2017. Má byť univerzálom, vhodným do mesta, na okresky, ale aj na diaľnicu. A nejde len o Ibizu na šteklách. Ľudia zo Seatu hovoria o tom, že má bližšie k Atece. Nakoľko je to len marketingový ťah, nechám to na vás, každopádne výbavou a systémami sa jej veľmi podobá. A, samozrejme, vonkajším vzhľadom. Ten je podarený, charakteristickým znakom je oddelenie stĺpikov a strechy chrómovanou lištou (vo vyšších výbavách) s nápisom X. Výbava je skutočne bohatá, ak vezmeme do úvahy to, že stále ide o „malé auto“. Tak napríklad FULL LED svetlá, adaptívny tempomat, klimatizácia s funkciou Air Care, adaptívny podvozok, cúvacia kamera s jemnou grafikou, audiosystém Beats a takto by som mohol pokračovať. Z asistentov spomeniem systémy známe z väčších a drahších typov VW Group: predkolízny systém, sledovanie mŕtveho uhla, pomocník pri vyparkovaní z radu stojacích vozidiel, autonómne parkovanie...

Digitálny prístrojový panel v priestrannom interiéri

V budúcnosti pribudne aj Digital Cockpit (virtuálny prístrojový štít). Podobný panel už dlhšiu dobu používa VW a Audi – veľký LCD displej namiesto budíkov. Som klasik, ale v tomto prípade ide o veľmi praktickú vec. Dokáže zobrazovať údaje priamo do zorného poľa vodiča, je prispôsobiteľný a taká navigácia priamo „pred nosom“ je na nezaplatenie. Vážne skvelá vec.

Aronu v strednej výbave som mal možnosť aj staticky vyskúšať. Interiér je vážne priestranný, vzadu nie je problém sedieť s výškou 186 cm a mať miernu rezervu na kolená a poriadnu pre hlavu. Napriek SUV naturelu sa dá vpredu posadiť nízko, čo je prekvapivé a kvitujem to, aj keď majorita zákazníkov si Aronu kúpi práve pre zvýšený posed za volantom. Plasty sú výlučne tvrdé, ich spracovanie mimoriadne solídne (v rámci triedy) a interiér pôsobí robustne. Čo ma mierne sklamalo, je vzhľad palubnej dosky. Voči vonkajšiemu dizajnu je fádna a nebyť veľkého displeja infotainmentu, máte pocit sedenia v aute spred 10 rokov. Na strane druhej, nie je „prečačkaný“ a zachováva si solídnosť. Určite prikorenenie by si však zaslúžil.

FR športovejšie nielen na papieri

Nechýba široká paleta individualizácie a tiež športová verzia FR. Na prezentácii som sa pýtal, či je aj Arona FR podvozkovo „pritvrdená“ ako ostatné FR modely. Áno, je, nie však tak, ako v prípade Leonu a Ibizy. Napriek tomu je sympatické, že nejde len o kvázi športový vzhľad, ale zachovali aj minoritné mechanické zmeny. Ideologickým opakom športovej FR je luxusnejšia a honosnejšia verzia XCELLENCE. Zákazníci tak majú pri vrcholných výbavách možnosť vybrať si „šport vs komfort“. Od roku 2018 pribudne integrovaná hlasová služba Amazon Alexa. Arona sa s vami porozpráva, poradí vám a dokonca vie zlepšiť náladu vtipom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Motorová paleta zahŕňa „staré známe“ koncernové agregáty. Prepĺňaný trojvalec 1,0 TSI je v dvoch výkonových verziách: 95 a 115 koní. Silnejšiu spriahli so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Na výber je aj 7-stupňové DSG. V ponuke je aj dízel 1,6 TDI s, čuduj sa svete, rovnakým výkonom ako benzín 1,0 TSI:  95 a 115 koní. Pre športové FR je určený 1,5 TSI EVO, 150-koňový benzínový štvorvalec. S touto výbavou však spájajú aj slabšie motory.

Veľmi príjemná cenová politika

Dovolím si tvrdiť, že Arona zamieša karty v segmente kompaktných crossoverov. 4x4 neponúka, zástupcovia značky však hovoria, že platforma MQB A0 je pripravená pre zástavbu štvorkolky, ak to budú zákazníci vyžadovať. Dizajn je príťažlivý, interiér priestranný, výbava na vysokej úrovni a zlé to vôbec nie je ani cenovo! S privítacím bonusom stojí 1,0 TSI v bohatej základnej výbave Reference 12 990 eur. Dieselovú 1,6 TDI Style kúpite za 17 690, 1,0 TSI Style za 14 590 eur. Športová FR s 1,5 TSI EVO stojí 18 360. Diesel je o dosť drahší, stojí 20 260 eur. Absolútny vrchol je XCELLENCE s 1,6 TDI 95 koní s DSG za 20 940 eur.

Seat Arona

Zdroj: SEAT 
Zdroj foto: autor a SEAT