Jednou z hlavných noviniek SEATu je nový Leon. Ten plánovala automobilka predstaviť s kompletnou ponukou alternatívnych pohonov (mild-hybrid (eTSI), plug-in hybrid (eHYBRID) a vo verzii na CNG (TGI)). 

Leon TGI

Verzia na CNG disponuje turbom preplňovaným štvorvalcovým motorom 1.5 TGI, ktorý je adaptovaným na stlačený zemný plyn CNG. Dosahuje výkon 96 kW (130 k) a má tri tlakové nádrže, ktoré pojmú celkovo 17,3 kg CNG. To umožňuje Leonu TGI dojazd až 440 km na CNG. Keď sa zásoba plynu spotrebuje, motor sa automaticky prepne na benzín z pomocnej nádrže.

SEAT Leon TGI má zároveň všetky rovnaké komfortné prvky ako modely s benzínovým alebo naftovým motorom, vrátane digitálneho združeného prístroja SEAT Digital Cockpit – čo je po prvý raz v automobile španielskej značky poháňanom motorom na CNG. Takisto sú k dispozícii aj štyri jazdné režimy: Eco, Normal, Sport a Individual.

Plug-in a mild-hybrid 

Dnes má už takmer každá automobilka aspoň jeden elektrifikovaný model a výnimkou nie je ani SEAT. Nový Leon bude k dispozícii aj ako plug-in hybrid. Ten tvorí preplňovaný benzínový štvorvalec 1.4 TSI doplnený prstencovým elektromotorom v skrini 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG a lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 13 kWh, uložená pod podlahou batožinového priestoru. Maximálny výkon hybridu je 150 kW (204 k). Na plné baterky prejde do 60 km, čo úplne stačí na jazdu v meste. 

Systém mild-hybrid pracujúci s napätím 48 V bude zase k dispozícii s benzínovým trojvalcom 1.0 TSI s výkonom 81kW (110 k) alebo so štvorvalcom 1.5 TSI a výkonom 110 kW (150 k). Motor zároveň spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. 

Tarraco FR

SEAT Tarraco patrí k dôležitým modelom značky a naďalej sa teší záujmu zákazníkov. Modelový rad rozšíri nová športovo ladená verzia FR. Čo sa týka exteriéru, nové Tarraco FR má špecifickú masku chladiča, čierne rozšírené plastové lemy blatníkov, širšie kolesá, čierne pozdĺžne lišty strešného nosiča a dekoračné lišty na bočných oknách. V zadnej časti sa nachádza nový spojler, špeciálny difúzor integrovaný v zadnom nárazníku a navzájom prepojené zadné skupinové svetlá. V štandarde bude mať Tarraco FR 19-palcové disky, no za príplatok budú k dispozícii aj 20-palcové z ľahkej liatiny. Aj v interiéri sa bude vynímať športový duch divízie FR. Tarraco dostalo nový multifunkčný športový kožený volant s logom FR, hliníkové pedále, aj škrupinové športové sedadlá s elektrickým nastavovaním. Čo sa týka motorizácií a technických parametrov, tie SEAT zatiaľ neprezradil. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Cupra Leon

Nepochybne jedným z najväčších lákadiel mala byť Cupra Leon. Tá mala byť predstavená v obidvoch karosárskych verziách (5-dverový hatchback a kombi Sportstourer). Ponuka motorov obsahuje prepĺňané benzínové štvorvalec 2.0 TSI s výkonmi 180, 221 a 228 kW (245, 300 a 310 k), ktoré sa všetky kombinujú s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Najvýkonnejší motor, ktorý je vyhradený pre kombi Sportstourer, sa okrem toho montuje exkluzívne s pohonom všetkých kolies 4Drive. Verzia plug-in hybrid ponúka systémový výkon 180 kW (245 k). 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Premiéru na autosalóne mala mať aj Cupra Formentor, ktorá je prvým modelom vyvinutým exkluzívne pre značku Cupra.

Zrušenie autosalónu v Ženeve je veľmi nepríjemné. Automobilky tak budú musieť nájsť iný spôsob, alebo podujatie, kde svoje novinky budú môcť predstaviť verejnosti. 

Zdroj: tlačová správa