Kombinácia Sebastian Vettel a  Infiniti Red Bull Racing je momentálne tak silná, že na ňu nik na svete nemá recept. Do konca sezóny ostávajú ešte 3 preteky, no už teraz je jasné, že 26 ročný Nemec sa stane už 4-násobný majster sveta Formuly 1. On ním už defacto je. A je dosť možné, že ešte nejaký ten titul v budúcnosti pridá. Fernando Alonso (207 b) a ani Kimi Räikkönen (183 b) nemajú tento rok nárok, nakoľko bodový zisk Sebastiana (302 b) ukazuje na obrovskú prevahu jeho talentu, ale aj techniky. A je to práve tím Infiniti Red Bull Racing a Renault Sport F1, ktoré si pripíšu už 4 spoločný triumf v rade v Pohári konštrutérov F1. Otázkou je, kto a kedy zastaví toto ťaženie? Bude to práve budúca sezóna F1 s úplne novými predpismi?

Sebastian Vettel (c) Vladimir Rys Photography

Ale späť k číslam, v roku 2013 spolupráca Redbull Renault viedla k 10 víťazstvám, 8 pole position, 10 najlepším traťovým časom a k dnešnému dňu zatiaľ 470 bodov. Prvýkrát za viac ako 20 rokov sa konštruktérom spojeným v partnerstve podarilo udržať si tento úspech. Doteraz sa to podarilo v histórii F1 len raz (McLaren-Honda 1988 - 1991).

Pre Renault to znamená veľmi úspešné ukončenie éry osemvalca. Prvý titul s V8 sa Renaultu podarilo získať hneď v prvom roku zavedenia motorov V8, ešte ako Renault F1 Team. Celkovo Renault získal 5 z celkových 8 možných titulov a 56-krát víťazil (éra pred GP v Indii). Renault sa tak stáva najúspešnejším výrobcom V8 vo svete najprestížnejších motoristických pretekov Formuly 1.

 

Titul z roku 2013 je pre Renault celkovo už 12. víťazstvo v Pohári konštruktérov:

1992:  Williams-Renault (3,5l V10)
1993:  Williams-Renault (3,5l V10)
1994:  Williams-Renault (3,5l V10)
1995:  Benetton-Renault (3,0l V10)
1996:  Williams-Renault (3,0l V10)
1997:  Williams-Renault (3,0l V10)
2005:  Renault F1 Team (3,0l V10)
2006:  Renault F1 Team (2,4l V8)
2010:  Red Bull Racing-Renault (2,4l V8)
2011:  Infiniti Red Bull Racing-Renault (2,4l V8)
2012:  Infiniti Red Bull Racing-Renault (2,4l V8)
2013:  Infiniti Red Bull Racing-Renault (2,4l V8)

Sebastian Vettel (c) Vladimir Rys Photography

Možno viete, že Sebastian Vettel dostal za gumovanie po pretekoch v Indii pokutu za "neposlušnosť" vo výške 25 000 dolárov. Páprdovia z FIA to pred ukončením sezóny vnímali nie len ako nebezpečné, ale aj nepístojné. Odpoveď Redbullu? My môžeme gumovať všade kde len chceme! Neveríte? Čo tak na najdrahšom hoteli sveta? Na najvyššom helipade sveta? Čo tak na Burj Al Arab v Dubaji? Jasné! Žiaden problém! David Coulthard by to urobil rád aj zadarmo, aj keď na kávu za tento kúsok iste dostal... :)

Oficiálna správa je, že tu predčasne oslávili zisk titulu konštruktérov F1 za rok 2013. No vidíte sami, že to na oslavu vôbec nevyzerá. Je to len rebelstvo, no páči sa mi. Nie je vylúčené, že videá z podobných ekluzívnych miest s gumovaním budú pokračovať. Toto konkrétne je 210 metrov nad morom, helipad má priemer 24 metrov a driftujúca formula na ňom má 750 k. Nie je to však prvý šibnutý kúsok, ktorý sa tu zrodil. Pred pár rokmi si tu zahrali tenis Agassi a Federer.