Braňo a Nissan na technickom preberaní pred pretekmi AutoSlalom

Veríme, že zverejnením tohto priznania neporušíme spovedné tajomstvo a že všetci oceníte Braňovu otvorenosť a úprimnosť minimálne tak ako my.


Ako zmenil AutoSlalom CESTNÉHO PIRÁTA?



Jazdím podľa predpisov

Na rovinkách nemám dôvod pridávať. To dokáže každý. Nie je to žiadne frajerstvo ani kumšt. Oveľa zaujímavejší je prejazd zákrutou. To je iné kafe. Áno, pár desiatok metrov pred tzv. referenčnou zákrutou mi môžete na pár sekúnd namerať vyššiu než povolenú rýchlosť, ale následne jazdím znova podľa predpisov. Je pravda, že niektoré zákruty sú na 50 km/h priostré, iné sa dajú aj rýchlejšie. Ani na diaľnici veľmi nenachádzam dôvody jazdiť rýchlo. Podstatné je, že od istého času som vnútorne presvedčený, že nižšia rýchlosť mi dáva viac času riešiť náhlu situáciu.


Dokážem lepšie odhadovať

Už lepšie odhadujem "stav a povahu" vozovky. A aj samotného vodiča, teda aj mňa. Konečne robím bezpečné rozostupy. Konečne rešpektujem brzdnú dráhu a nechcem si rozbiť súkromné auto len preto, že sa dnes ponáhľam. Ak aj švihám, hlavné kritérium je vždy bezpečnosť!

Nissan Sunny GTi s Braňom v plnom nasadení na vode

Nemám nehody


Priznávam, predtým som mával drobné ale nákladné nehody. Preto mi dokonca havarijná poisťovňa po pár rokoch zrušila poistku - bez udania dôvodu. Ich náklady na moje opravy boli vyššie, ako výnosy z poistného. Tie nehody boli vždy z nepozornosti, zväčša na I. a II. stupni. Od čias čo pretekám, nemám nehody - keď šoférujem, venujem sa predovšetkým volantu.

Záver

Určite sa nájdu vodiči, ktorí majú iné motívy a pohnútky, prečo nie sú piráti. Nepotrebujú teda riešiť prínos mojich benefitov a zlepšení vďaka AutoSlalomu. Jednou takou je moja manželka. Patrí im to všetkým ku cti. Ale ja som rád, že došlo k zmene, skôr, ako by som mal vážnejšiu ujmu. Ak niekomu pomôže moja skúsenosť, alebo príklad, budem veľmi rád.