Naftový mamut

O prvom SUV RS modeli sme toho počuli už dosť. Najprv nám vyrazil dych po informácii, že získal rekord na Nürburgringu. Dych sa nám v momente vrátil, keď sme sa dozvedeli, že to bolo za najrýchlejšie sedemmiestne SUV a áno, uhádli ste správne, konkurenciu v tejto kategórii nemal. Kodiaq RS zdieľa motor s Passatom a Tiguanom. 2,0 biturbodizlový motor BiTDi produkuje 176 kW (236 k) a 500 Nm, ktoré cez 7-stupňovú DSG prevodovku posiela na všetky štyri kolesá. Na 100 km/h vystrelí za 7 sekúnd a  ručička tachometra sa zastaví na 220 km/h. 

Zvuk nepôjde nielen z výfukov.

Škoda sa dokonca pohrala aj so zvukovým prejavom. Pocit benzínového orchestra vám navodí systém Dynamic Sound Boost. Systém je prepojený s voličom jazdných režimov Driving Mode Select a zvuk zintenzívňuje nielen vo vozidle, ale aj mimo neho. Podľa vybraného jazdného režimu Škoda Kodiaq RS ponúka tri úrovne intenzity upraveného zvuku. Zvukové spektrum siaha od jemne dokresleného zvuku v režime Comfort, cez výraznejší zvukový prejav v režime Normal až po najšportovejší a najintenzívnejší zvuk v režime Sport. Režim Eco nastaví prirodzený zvuk motora bez zosilnenia. Adaptívny podvozok DCC ponúka dovedna 6 jazdných režimov. K spomenutým režimom ešte patrí Snow a Individual. V základe dostanete aj progresívne riadenie, ktoré upravuje prevodový pomer riadenia na základe rýchlosti vozidla. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Agresívnejší výzor

Športový vzhľad najvýkonnejšieho vozidla SUV českej značky podčiarkujú športové doplnky. Mriežka chladiča, lišty okolo bočných okien, spätné zrkadlá a strešný nosič sú v čiernej lesklej farbe, dvadsaťpalcové kolesá Xtreme z ľahkej zliatiny sú v antracitovej farbe. Typ Kodiaq RS je prvým automobilom značky ŠKODA, ktorý má tieto kolesá už v štandardnej výbave. Kolesá sú doplnené veľkými brzdami. Modernú techniku predstavujú štandardne dodávané moderné LED predné svetlomety. Zadné združené svetlá využívajú LED diódy. Vypichnúť treba aj nové vRS logo. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Športové sedadlá sú potiahnuté perforovaným materiálom Alcantara a kožou v karbónovom vzhľade. Majú tiež kontrastné červené prešívanie, typické pre vozidlá RS a červenú farbu použitú v novom logu vRS, ktoré je umiestnené pod integrovanými hlavovými opierkami. Logo vRS sa nachádza aj na hlavici radiacej páky. Perforovaný materiál Alcantara, ktorý je kvôli nízkej hmotnosti a dobrým protišmykovým vlastnostiam často používaný v motošporte, je použitý aj vo výplni dverí a je doplnený čiernym krížovým prešívaním. Športový multifunkčný volant s logom vRS a lakťové opierky dverí majú červené prešívanie. Prístrojovú dosku zdobí dekoračné obloženie Carbon. K štandardnej výbave patria prahové lišty s logom Kodiaq a LED paket s ambientným osvetlením. Športový vzhľad interiéru završujú čierny strop a kryty pedálov z ušľachtilej ocele. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Digitálny prístrojový štít ako štandard

K štandardnej výbave vozidla Škoda Kodiaq RS patrí plne grafický LCD kokpit s karbónovým vzhľadom. Model Škoda Kodiaq RS tiež ponúka piaty režim zobrazenia s otáčkomerom a ukazovateľom aktuálnej rýchlosti umiestneným uprostred displeja. Tieto parametre sú tak ľahko čitateľné aj pri športovejšej jazde. Ďalšie ukazovatele, ako napríklad zvolená rádiová stanica alebo navigácia, sú zobrazené malým písmom. Škoda Kodiaq RS tiež kombinuje športové a komfortné prvky. Súčasťou štandardnej ponuky je elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou a zatmavené bočné okná a sklo piatych dverí (SunSet). Za príplatok dodávaný personalizovaný kľúč ukladá napríklad nastavenie sedadla a jazdného režimu. Po odomknutí vozidla kľúč tieto parametre automaticky nastaví.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov