Vrcholné štvorvalce TDI a TSI

Šéf vývoja Škody Christian Strube už v minulosti potvrdil reálnosť modelu Kodiaq RS. Chystané veľké „športové“ SUV dostane naftovú lokomotívu 2,0 BiTDI prevzatú z Passatu a Tiguanu. Ponúkne 240 koní a veľmi slušnú dynamiku. Taktiež nesmieme zabudnúť na vrcholný benzínový variant 2,0 TSI 4x4 DSG s 280 koňmi. Je takmer isté, že Škoda ponúkne RS diesel aj benzín. Benzíniaky v súčasnosti zažívajú obrodu, preto by bol opak sklamaním. Tento motor je v ponuke pre vrcholnú verziu Superb, Kodiaq by ho mal prevziať bez zmien. Pohon bude pre oba motory výlučne 4x4.

Na rozdiel od typov Fabia, Citigo a Superb, veľké SUV Kodiaq bude aj vo verzii RS. Kúpite ho už budúci rok.
Kodiaq RS

Jedna z "virtuálnych" podôb novej Škody Kodiaq RS.

Styling po vzore Octavie RS

Pre mňa najzaujímavejšie sú technické a mechanické zmeny. Kodiaq RS dostane tuhšie odpruženie, priamejšie riadenie a prevodovka DSG bude radiť rýchlejšie a s kratšou odozvou. Nebude chýbať voľba jazdných režimov prostredníctvom centrálneho displeja s detailnejším nastavením podvozka, riadenia, odozvy motora a iných prvkov auta.

Kodiaq RS

Škoda Kodiaq Sportline, akýsi medzistupeň medzi bežnými verziami a RS.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Tak, ako pri Octavii RS, očakávam zmeny vonkajšieho stylingu, agresívnejšie nárazníky, lakovanie a nové typy diskov na zvýraznenie športového naturelu. Oficiálne vzhľad Kodiaq-u RS nepoznáme, pár fotiek s „virtuálnym“ tuningom hovoria práve o nasledovaní štýlu Octavie RS. 

Superb RS a Citigo RS nebudú

Strube už v minulosti potvrdil odloženie vývoja modelu Superb RS. Pre menšie autá značky ako Fabia a Citigo variant RS nechystajú, napriek tomu Volkswagen už tento rok príde s modelom Up! GTI. Citigo je pod kabátom rovnaké auto, avšak istá hierarchia v koncerne Volkswagen musí byť zachovaná. Preto na športové Citigo môžeme zabudnúť. Čo sa týka väčších modelov „škodovky“, tie majú plnú podporu a neopustia nás ani v budúcnosti.

Kodiaq RS

So stále sa sprísňujúcimi emisnými normami Strube nevylúčil, že „masový“ výrobca ako je Škoda bude musieť pristúpiť ku kompromisom. Je možné a veľmi reálne nasadenie hybridnej technológie, a to aj do ostrých modelov Škody. Vo vývoji je aj nie-RS plug-in typ (pravdepodobne Superb) nasledovaný typom s plne elektrickým pohonom. V prípade Škody sa máme skutočne na čo tešiť.

Zdroj: evo