Najväčšia Škoda prichádza v dvoch nových outfitoch. V „športovom“, žiaľ, nejde o RS verziu. Volá sa Kodiaq Sportline. Druhým je Škoda Kodiaq Scout. Ten je zameraný najmä na dizajnovú stránku, okrem štandardného pohonu 4x4 v teréne neponúka navyše vlastne nič. Sportline dokonca môže byť aj ako predokolka. Väčšina si Kodiaq aj tak kúpi s pohonom všetkých kolies. V čom sú teda Sportline a Scout iné ako bežný Kodiaq? A dávajú zmysel?

Vizáž športovca nerobí

Po vzore Superbu Škoda predstavuje Kodiaq vo verzii Sportline. Športový je iba názov a vzhľad, technicky konštruktéri na motore, prevodovke a podvozku zmeny nerobili. Vnútri telo obopnú lepšie športové sedačky potiahnuté Alcantarou. Zvonku nechýbajú výrazne farby a hlavne čierne lakované diely, ako spätné zrkadlá a maska. Pamätáte si nedávnu dobu, kedy čierne nelakované späťáky znamenali sociálnu výbavu? Teraz si za takú farbu priplácame. Jediný rozdiel je v lesku dielov, ktorú má na svedomí lakovanie. Keďže Sportline je hlavne o vzhľade a štýle, paletu motorov preberá po klasickom Kodiaqu. Na výber budú benzínové 1,4 TSI (150 koní), podladené 2,0 TSI (180 koní) a vznetovú možnosť zastupuje starý známy 2,0 TDI v dvoch výkonových variantoch - 150 a 190 koní. 150-koňové TDI a TSI môžete mať aj s pohonom iba prednej nápravy a výlučne s prevodovkou DSG.

Obe verzie, Scout aj Sportline, sú najmä o vzhľadových zmenách. Technické odlišnosti sú minimálne.

V „sportlajne“ môžete mať na prianie adaptívny podvozok DCC, ale nestratí sa ani v teréne. Samozrejme, platí to pre verzie 4x4. Nájazdové uhly majú solídne hodnoty 18,9° (predný) a 23,3° (zadný). Prechodový uhol je 21,3° a svetlá výška činí 194 mm. Pri písaní tohto som slovo „športový“ uvádzal s nechuťou až odporom. Môže byť taký maco športový? Sotva. Rozumiem však tomu, že vzhľad predáva a ľudia ho budú „žrať“. Špeciálne, ak bude mať príplatkové 20" disky.

Dvojnásobný Scout?

Pamätáte sa na dvojkovú Octaviu Scout? Na vyvýšenom podvozku kombíka postavili odolnejšie auto, vhodné do mierneho terénu. Veľa chatárov si „allroad“ Škody obľúbili a ja sa im vonkoncom nečudujem. Bol to fajn recept. Pohon 4x4, funkčné oplastovanie, zvýšená svetlá výška a kryty pod motorom. To bežná Octavia nemala. No a teraz prichádza Kodiaq Scout. Logika mi neberie, ako môže byť SUV auto Scout. Nie je už sám o sebe bežný Kodiaq tým typom auta, ktorý má prezentovať verzia Scout? Ľudia zo Škody zjavne „potrebovali“ stvoriť variantu a odlíšiť ju majoritne vzhľadom. Elektronický režim Off-Road, pohon výlučne 4x4 bez možností základnej predokolky a zakrytovanie podvozka (to vie aj bežný Kodiaq) nestačí. Alebo áno? Svetlá výška je zhodných 194 mm s verziou Sportline a taktiež nájazdové uhly 20,1° a 22,8° sa veľmi nelíšia. Prechodový uhol je 21,3°. Vzhľad exteriéru sa líši kovovými lištami pod nárazníkom, výraznejším oplastovaním a zatmavenými zadnými sklami. Nový je dizajn 19-palcových kolies s anthracitovým lakovaním. Oproti bežnej verzii pôsobí karoséria robustnejšie. Paleta motorov ostáva rovnaká, ako pri Sportline. Aspoň, že tento nemôžete získať s pohonom len jednej nápravy.

Pre obe nové verzie toho istého auta je samozrejmosťou množstvo asistenčných systémov. Spomeniem pomocníka pre cúvanie s prívesom Trailer Assist, Blind Spot Detect (sledovanie mŕtvych uhlov), Rear Traffic Alert (sleduje okolie pri vycúvaní) a množstvo ďalších, ktoré poznáme z ostatných typov koncernu VW. Povinnosťou je prepracovaný infotainment a aplikácia Škoda Connect. Poskytuje aj wifi hotspot a LTE modul.

ŠKODA KODIAQ RS PRÍDE UŽ BUDÚCI ROK!

ŠKODA KODIAQ RS PRÍDE UŽ BUDÚCI ROK!

Model Octavia RS od Škody je neuveriteľne obľúbený. Stretávam ho na cestách čoraz viac. Dôvod hľadám v solídnej ...

04. 09.
TAKTO VYRÁBAJÚ TYPY ŠKODA KODIAQ A OCTAVIA

TAKTO VYRÁBAJÚ TYPY ŠKODA KODIAQ A OCTAVIA

Niekoľko desiatok tisíc Slovákov veľmi dobre vie, ako to v modernej fabrike na výrobu áut vyzerá. Je to ich zamestnanie. ...

03. 09.

Zdroj: Škoda press