Najnovšia správa z Austrálie hovorí o tom, že značka Škoda nemá byť len „lacnejším Volkswagenom“. Namiesto toho musí mať česká značka definované silné hodnoty, ktoré ju odlíšia od materskej firmy a priláka inú skupinu zákazníkov. Na slovenskom trhu sa toto Škode darí a autá predáva dokonca o niečo drahšie ako Volkswagen.

Niekoho možno prekvapí, že škodovka je u nás drahšia ako VW. Neveríte?

V západnej Európe sa Škoda predáva ako praktickejší a lacnejší variant Volkswagenu. U nás je situácia iná. Na Slovensku má Škoda špecifickú a veľmi silnú pozíciu. Tá, samozrejme, vyplýva z histórie spoločného štátu s Českom, keď bola škodovka domácou značkou. Veľkú úlohu zohráva fakt, že okrem Škody, ruskej Lady a plastových, či dvojtaktných východonemeckých áut ste u nás v danej dobe nič iné nezohnali. Slováci si značnú preferenciu Škody nesú už 23 rokov od rozdelenia Československa. Dnes má značka stále 20% podiel na predaji nových áut. No pred pár desaťročiami bol podiel škody na našom trhu aj 50%.


Niekoho možno prekvapí, že škodovka je u nás drahšia ako VW. Neveríte? Typ Passat stojí v základe s motorom 1,4 TSI 92 kW (125 koní) od 21 030 €. O niečo väčší Superb s rovnakou pohonnou jednotkou začína na sume 22 240 €. Na porovnanie, v Británii je situácia úplne opačná, Passat 1,6 TDI tu stojí od 22 680 libier. Superb s rovnakým motorom zoženiete od 20 505 libier. Jednoducho, na Slovensku má Škoda silnejšiu pozíciu a tak môže pýtať za rovnaký produkt viac peňazí.

 

V Austrálii, kde škodovku neťaží východoeurópska povesť, prezentujú automobily značky ako tie s výborným pomerom cena/hodnota. V budúcnosti chcú ešte väčšie odlíšenie. „So Superbom sa im veľmi darí. Viete prečo? Nie je lacný. Je pre ľudí, ktorí sa chcú odlíšiť,“ hovorí Michael Bartsch, riaditeľ Volkswagenu pre Austráliu. U nás je situácia úplne odlišná. Škodu si kúpi ten, kto sa chce stratiť v dave. Predsa len, každé piate predané auto v SR nesie v znaku okrídlený šíp.

 

Zdroj: caradvice