Nie, že by bol Roomster druh auta, ktorému by sme na TopSpeed.sk venovali špeciálnu pozornosť, skôr naopak. No nejeden z vás má s týmto originálnym a praktickým autom osobnú skúsenosť. Dobre slúži ako zásobovacie auto pre kuriérske služby, pre rozvoz náhradných dielov do autoservisov, alebo drobným živnostníkom. Ako počúvam, nie len, že je priestranná s relatívne nízkym ťažiskom, ale napriek tuhej zadnej náprave má vraj až prekvapivo dobré jazdné vlastnosti v zákrutách. A keďže Roomster I. generácie na cestách stretávam prakticky denne, nasledovná správa ma dosť prekvapuje. Vedenie Škoda Auto sa rozhodlo stopnúť vývoj druhej generácie verzatilného pomocníka. V Mladej Boleslavi sa však nejedná o situáciu, v ktorej konštruktéri a dizajnéri prosto odzálohujú dáta na server a vyhodia skice. Vývoj novej generácie bol už vo fáze testovania prototypov. Nateraz dostal projekt červenú a ak takto ostane pár rokov, budú musieť na prípadnom následníkovi začať makať odznova. Ale to si manažment iste dobre uvedomuje. Najzaujímavejší je dôvod stopnutia projektu. Nie je to dôsledok aféry Dieselgate a nutnosti reorganizácie investícií v rámci koncernu VW Group. Teda aspoň tvrdia, že Roomster dostal stopku preto, lebo nezapadá do filozofie a smerovania produktov značky. Niečo na tom asi bude, lebo správa, o ktorej sa vďaka nemeckému Auto Motor a Sportu dozvedáme teraz, je stará 4 mesiace. V Mladej Boleslavi najprv projekt pozastavili do leta 2016 ešte v auguste 2015. No medzičasom dokonca padlo rozhodnutie, že Roomster skončí bez nástupcu.