Stlačený zemný plyn aspoň u nás nemá veľké zastúpenie s čerpacími stanicami. To je asi aj hlavný problém v tom, že sa o tento typ pohonu veľa zákazníkov zo Slovenska nezaujíma. Pritom je to alternatíva, ktorá je nákladmi vo viacerých testoch považovaná za úspornejšiu ako vznetový ekvivalent.

Verzie g-tron neboli v Audi A4 a A5 v ponuke ani rok a už ich sťahujú z nemeckého trhu. Náš bude pravdepodobne nasledovať.

V takom Nemecku je však situácia omnoho lepšia a ponúkajú tam viac ako 900 čerpacích staníc. Audi sa tam však rozhodlo verzie na zemný plyn vo výrobe ukončiť a zatiaľ nevieme, či je to natrvalo alebo len dočasne. Z cenníku ich postupne vyhodili najprv vo veľkej A5, potom A4 a aktuálne aj v A3.

Dôvodom môže byť opäť problém s emisnou normou Euro 6d-Temp, i keď v tomto prípade to nemusí byť úplne pravda. Spomínané obmedzenie sa dotýka Audi A3, A4 a A5. U Audi A3 dokonca vypadla z ponuky aj plug-in elektrická verzia e-tron. Nemecká webstránka dokonca píše, že pre A4 a A5 sú už počty kusov na rok 2018 vypredané. Prečo by to však znamenalo koniec aj pre A3 g-tron?

Audi síce CNG verzie na Slovensku ešte stále ponúka, náš trh však bude ten nemecký s najväčšou pravdepodobnosťou nasledovať. Je teda zaujímavé, že pol roka dozadu Audi predstavilo tieto motorizácie a za tak krátky čas ich zase postupne sťahuje z predaja. Ďalšou zaujímavosťou je, že G-Tron verzie, ktoré sú v ponuke u VW, Škody a Seatu, sú zatiaľ stále v ponuke.

Dve plniace hrdlá značili tankovanie na benzín aj CNG.

Čo dodať na záver? Emisné normy v poslednom čase prichádzajú s toľkými obmedzeniami, že ich výrobcovia nestíhajú v reálnom čase plniť a dochádza k obmedzeniu výroby niektorých typov. Uvidíme, ako sa situácia vyvinie počas tohto a nasledujúceho roka.

Zdroj foto: Audi

G-tron verzie mali pod prednou kapotou 2,0 TFSI so 125 kW (170 k).