Podľa očakávania je o túto službu hneď od spustenia veľký záujem.

Podľa očakávania je o túto službu hneď od spustenia veľký záujem.

Pár faktov z www.fordpolicia.sk:


- za rok 2010 a 2011 bol FORD druhou najpredávanejšou značkou v SR. Samozrejme, bavíme sa o autách jazdených, prevažne z dovozu,

- v roku 2011 bolo individuálne dovezených 7 718 vozidiel FORD. Viac má už len Škoda (7 768) a VW (9 775) kusov,

- denne, vrátane sobôt a nedieľ sa tak dovezie viac ako 21 kusov FORDov. Rovnaký priemer vychádza aj na tento rok,

Tieto čísla sú ukazovateľom toho, ako je tu FORD obľúbený. Kúpiť dnes 2-3 ročné auto za menej ako tretinu ceny nového nie je výnimkou. Je to tým, že v zahraničí nemajú hodnotu? Nie! Je to tým, že v zahraničí pri odpredaji „jazdenky“ vedia presne, akú má auto hodnotu. Tá sa stanovuje hlavne podľa počtu najazdených kilometrov...

Zoberme si príklad: bežný priemer u nás je cca 35 000 km za rok. Neplatí to pri autách, ktoré majú firmy zapožičané na tzv. operatívny leasing. Počuli ste už o tom, ako predajca hovorí „viete, to je odobraté z lízingu, preto je to také lacné“ ?


Autá odobraté z „lízingu“ ?

Nie. Tieto autá sú v prevažnej väčšine naozaj majetkom leasingových spoločností, ale po ukončení zmluvy od 1 do 5 rokov ich musia predať. Cena na Európskych aukciách sa odvíja aj od počtu najazdených kilometrov. Pretože klient, ktorý mal vozidlo v nájme zaplatil za prenájom podľa zmluvy aj tzv. nájazdné, čiže za vopred určený počet kilometrov.

Ak to zhrnieme, áut odobratých z leasingu je u nás ako šafránu, alebo platinových sítok...

Bežne vozidlá v zahraničí absolvujú od 30 000 do 120 000 km za rok. Preto, ak malo auto po dvoch rokoch na servisnej prehliadke 120 000 km, jazdilo ročne 60 000 km. Ak má dnes 5 rokov, musí mať niečo okolo 260 – 300 tis. km. V našich bazároch hrdo stoja naleštené, skoro nejazdené autá, ktoré majú len 80 – 90 tis. km! Zobuďte sa priatelia!

Postup je jednoduchý a BEZPLATNÝ. Na www.fordpolicia.sk uvediete VIN auta. V priebehu minút dostanete odpoveď v ktorej preveria skutočný stav kilometrov, históriu a pôvod (záložné právo) cez register vozidiel.

Ako to u nás funguje?

Vozidlo príde na Slovensko a ihneď ide na ozdravujúcu kúru. Servisná knižka sa zahodí, kilometre sa stočia a môže ísť smelo na KO (kontrola originality). Tam, samozrejme, okrem iného odfotia tachometer a všetky údaje ihneď zverejnia na www.ko.sk. Čiže tadiaľto cesta nevedie ...

Náš odhad z praxe za posledný mesiac je viac ako 95% upravených kilometrov a to stočenia od 40 000 do 200 000 km! To je už alarmujúce... Čo môžete urobiť preto, aby sa vám auto nerozpadávalo pod rukami, aj keď má „iba“ 70 000 kilometrov? Alebo aby sa vám rozvody, ktoré majú vydržať 240 000 nerozpadli skorej ako pri 120 000 km?

Spôsobov je viac:


1.) na Slovensku vznikla obľúbená www.fordzona.sk, ktorá bola v prvom momente aplikáciou zdarma, dnes síce platenou, ale pozná ju v Nemecku nejeden predajca. Samozrejme, aj u nás ju už dovozcovia objavili a dokonca začínajú sťahovať kilometre podľa nej. Pre pár dňami sme objavili auto, ktoré malo len o 150 km viac, ako na fordzóne pred rokom. Predajca argumentoval tým, že mesiace trvá než sa takéto auto od leasingovej spoločnosti vybaví a preto auto stálo...


2.) navštíviť autorizovaného dílera FORD a vyžiadať si preverenie km v databáze (prevažne za poplatok, vo väčšine prípadov aj s frflaním a neochotou, čo treba pochopiť, majú autá opravovať a nie preverovať.)


3.) zájsť na Obvodný / Okresný úrad pre cestnú dopravu, kde sa vozidlo dávalo "na značky" a vyžiadať si nazretie do spisu, kde sa nachádza originál faktúra, kde sú aj originálne kilometre (ale tu pokiaľ nie ste majiteľ auta nepochodíte ...)


Preto sa zástupcovia FordClub.sk rozhodli spustiť „aplikáciu“ FORD POLICIA zdarma! Na novej stránke je formulár na vypísanie VIN a počtu najazdených km, nebude chýbať zoznam vozidiel, počet upravených kilometrov a predajca...