Skupina STC (Small Touring Cars)

Do skupiny STC patria autá s objemom do 1600 cm3, do 2000 cm3, do 3000 cm3 a autá TCR. Prvú kvalifikáciu vyhral s časom 2:16,414 Michal Malíček na VW Golf TCR, ktorý nechal za sebou aj veterána slovenskej pretekárskej scény Júliusa Končeka na Vauxhall Vectra BTC. Dramatické preteky však prerušil výjazd Safety Caru, no preteky museli byť nakoniec zastavené červenou vlajkou. Z absolútneho prvenstva sa tešil Michal Malíček na VW Golf TCR, ktorý vyhral aj triedu TCR, druhý v tejto triede skončil David Starý na BMW M3 E36. V triede do 3000 cm3 bol najrýchlejší Arpád Viszokay na 325, druhé miesto vybojoval Tomáš Mády na Kia Ceed a tretí skončil Jozef Hankócy  na BMW. Triedu so 2000 cm3 vyhral Július Konček na Vauxhall Vectra BTC, druhé miesto získala Veronika Hortová na Renaulte Clio a tretí prešiel cieľom Ervín Cséfalvay rovnako na Renaulte Clio. V triede do 1600 cm3 zvíťazil Ivan Lexa pred Veronikou Vanyovou, obidvaja jazdili na Lotusoch Elise.

Skupina STC v plnej palbe

Prvý rad v poobednej kvalifikácii vyzeral rovnako ako ráno, pole position získal Michal Malíček na VW Golf TCR s časom 2:18,794 a vedľa neho štartoval opäť Július Konček na Vauxhall Vectra BTC. Michal Malíček nenechal nič na náhodu ani v druhých pretekoch a suverénne zvíťazil v absolútnom poradí i v triede TCR. Druhé mieste v TCR patrilo znova Davidovi Starému na BMW  M3 E36. Scenár sa opakoval v triede do 3000 cm3,  prvý prešiel cieľom Arpád Viszokay na BMW 325, druhý Tomáš Mády na Kia Ceed a tretí Jozef Hankócy na BMW. Poradie oproti ránu sa nemenilo ani v triede do 2000 cm3, kde bol prvý teda Július Konček, druhá Veronika Hortová na Renaulte Clio a tretí Ervín Cséfalvay tiež na Cliu. V triede do 1600 cm3 zvíťazil Ivan Lexa a druhá prešla cieľom Veronika Vanyová, obaja na Lotusoch Elise.

Skupina CUP

Inter Cars MX-5 Cup je zárukou množstva predbiehacích manévrov, ani tentoraz to nebolo inak. Pole position prvých pretekov získal s časom 2:43,531 Rastislav Szalay. Prvé preteky boli veľmi napínavé, jazdci celý čas menili pozície aj viackrát za kolo, ani jednu zákrutu pred cieľom nebolo jasné, kto bude víťaz. Preteky po tvrdých súbojoch vyhral Rastislav Szalay, druhé miesto vybojoval Ján Žgravčák a tretí skončil Mike Krasňanský.

Súboje v skupine CUP zdvíhajú zo sedadiel

V MX-5 Cup nemá nikto nič isté a tak druhú kvalifikáciu vyhral Peter Nemsila s časom 2:44,333. Preteky môžu skončiť ešte skôr ako sa začali, presvedčil sa o tom Roman Rosina, ktorému vyvrátilo kapotu ešte v zavádzacom kole a preteky pre neho skončili. V tvrdých súbojoch na trati sa najlepšie zorientoval Rastislav Szalay, ktorý vyhral aj druhé preteky. Druhé miesto vybojoval Jan Filip a tretí prešiel pod šachovnicovou vlajkou Ján Žgravčák.

Skupina BTC (Big Touring Cars)

Do skupiny BTC patria autá s objemom do 3500 cm3, nad 3500 cm3 otvorené autá a špeciály GT3. Prvú kvalifikáciu vyhral Rudolf Radič na Radicale s časom 2:09,201. V pretekoch i v triede do 3500 cm3 zvíťazil Jiří Procházka na BMW M3 GTR, druhý v triede skončil Otto Svoboda na BMW M3 a tretí Marián Polónyi na BMW Z4 GTR. Triedu nad 3500 cm3 vyhral Radek Hort na Porsche 911 GT3 Cup, druhé miesto vybojoval Jiří Hanák na BMW M3 E92 a tretí skončil Roman Kolařík na Porsche 911 GT3 Cup. V triede otvorených áut zvíťazil Rudolf Radič na Radicale pred Miroslavom Šimonom na KTM X-Bow. Medzi GT3-kami bol najrýchlejší Boleslav Waszek na Lamborghini Huracan, druhé miesto vybojoval Rudolf Machánek na Mercedes AMG GT3 a tretí skončil Ľubomír Světinský na Ferrari 430.

Aj s skupine BTC sa bolo na čo dívať

Aj druhú kvalifikáciu vyhral Rudolf Radič na Radicale, tentokrát s časom 2:10,114.  Lenže na víťazstvo v pretekoch to nestačilo a z absolútneho prvenstva sa tešil Jiří Procházka na BMW M3 GTR, ktorý vyhral aj triedu do 3500 cm3. Druhý v tejto triede skončil Marián Polónyi na BMW Z4 GTR a tretí Attila Danko BMW M3 GT. Triedu nad 3500 cm3 vyhral Radek Hort na Porsche 911 GT3 Cup, druhý bol Jiří Hanák na BMW M3 E92 a tretie miesto získal Roman Kolařík na Porsche 911 GT3 Cup. Najrýchlejšie otvorené auto bol opäť Rudolf Radič na Radicale a druhý skončil Miroslav Šimon na KTM X-Bow. V triede GT3 zvíťazil Boleslav Waszek na Lamborghini Huracan, druhé miesto vybojoval Rudolf Machánek na Mercedese AMG GT3 a tretí prešiel cieľom Ľubomír Světinský na Ferrari 430.

Time Attack

V Time Attacku nejde o poradie akým pretekári prejdú cieľom, ale ráta sa najrýchlejšie kolo. Jazdci sú to rozdelení do skupín A pre sériové a upravené autá a B pre pretekárske špeciály. Každá skupina ešte zahŕňa triedy do 2000 cm3, do 3500 cm3 a nad 3500 cm3. Jazdci majú k dispozícii jeden voľný tréning a tri merané bloky. V každom bloku získavajú body za najrýchlejšie kolo a súčet bodov potom určí poradie v triedach. Skupine A a triede do 2000 cm3 zvíťazil Attila Sidó na Honde Civic (najlepší čas 2:33,127), druhé miesto získal Branislav Kéry na Honde S2000 (2:36,336) a tretie Robert Szolga (2:33,395). V triede do 3500 cm3 bol najrýchlejší Martin Baláž na BMW M3 (2:30,125), druhé miesto vybojoval Ján Érsek na Renaulte Megane RS (2:36,555) a tretí skončil Jiří Majtán na Mini Cooper (2:49,642). Triedu nad 3500 cm3 vyhral Peter Čižmárik na Porsche 911 (2:27,277) a druhé miesto získal Tibor Glova (2:43,761). Skupine B vyhral triedu do 2000 cm3 Drahomír Osvald (2:45,227), druhé miesto vybojoval Jan Filip (2:47,594) a tretí skončil Juraj Kornhauser (2:47,082), všetci jazdili na Mazdách MX-5 Cup. V triede do 3500 cm3 bol len jeden štartujúci, Jozef Molnár na Škode Octavia (2:28,512), ktorý triedu vyhral.

Kompletné výsledky ako aj fotogalériu zo Slovenského Okruhového Pohára na Slovakia Ringu nájdete na stránke www.okruhy.sk.