Finále Slovenského Okruhového Pohára sa odohralo v piatok 26. septembra na Slovakia Ringu. Na slovenský okruh dlhý 5922 m si prišlo zmerať sily 60 pretekárov. Aj keď predpoveď hovorila o suchej trati, počasie jazdcom poriadne pomotalo hlavu. Vo voľnom tréningu si všetci vyskúšali na mokré podmienky, kvalifikáciu potom na vlhkej a pomaly osychajúcej trati. Preteky však už jazdci absolvovali za sucha. Už kvalifikačné časy naznačovali, že sa bude na čo pozerať. Diváci videli strhujúce súboje a určite neľutovali cestu na Slovakia Ring.

Prvé preteky

Skupina A – STC (Small Touring Car)

Skupina malých áut združuje kubatúry do 1600 cm3 a do 2000 cm3. Kvalifikáciu vyhral ostrieľaný Julo Konček s Vauxhallom Vectra STC pred maďarským pretekárom Csabom Gáspárom na Alfe Romeo 156. Julo Konček nenechal nikoho na pochybách, že patrí medzi slovenskú okruhovú špičku. Preteky suverénne vyhral a druhému Alexandrovi Šuhajdovi s Renaultom Clio nadeli minútu a šesť sekúnd. Csaba Gáspár, ktorý ako jediný mohol Jula Končeka pripraviť o prvé miesto preteky nedokončil kvôli technickým problémom. Tretí pod šachovnicovou vlajkou prešiel Jiří Konečný s Renaultom Clio. Prvá trojka v pretekoch určila aj poradie na stupňoch víťazov v triede do 2000 cm3. Za povšimnutie stojí výkon víťaza triedy do 1600 cm3, Pavla Dlugoša na Škode Felicia, ktorý ako jediná jednašestka dokázal držať krok s dvojlitrami a skončil v rovnakom kole ako Julo Konček. Druhý a tretí v triede do 1600 cm3, Mário Bobošík s Volkswagenom Polo a Marek Magula so Škodou 130 LR už strácali na víťaza pretekov jedno kolo.

Skupina B – BTC (Big Touring Car)

Do skupiny veľkých áut patria stroje s objemom motora do 3000 cm3, do 3500 cm3 a nad 3500 cm3. Najrýchlejším v kvalifikácii a prvé miesto na štarte si vybojoval Jakub Kubas s BMW Alpina B6 GT3, ktorý zdolal Rudolfa Machánka na Mercedese SLS AMG GT3. Pretekom udávala tempo trojica jazdcov z triedy nad 3500 cm3, ktorí prešli cieľom v tomto poradí: prvý Jakub Kubas s BMW Alpina B6 GT3, druhý Rudolf Machánek s Mercedesom SLS AMG GT3 a tretí Gregor Zsigo s BMW Alpina B6 GT3. V triede do 3500 cm3 bol najrýchlejší Tomáš Pospíšil s BMW Z4, druhé miesto vybojoval Radek Hort s BMW M3 a po tretie miesto si prišiel Karel Kováč s BMW Z3M Coupe. Prvé miesto v triede do 3000 cm3 ukoristil Igor Végh so Subaru Impreza WRX STI, druhé miesto patrilo Andrému Mašekovi s BMW 130i, ktorý zdolal tretieho Karla Melmuku s Lotusom Exige.

Skupina C – OFC (Open and Formula Cars)

Kvalifikáciu otvorených áut a formúl vyhral Miroslav Šimon pred Radimom Havlíkom, obaja na KTM X-Bow. Preteky sa niesli v duchu súbojov rovnakých áut, kde sa naháňali jazdci na KTM X-Bow a Radicaloch. Triedu otvorených áut a aj preteky nakoniec vyhral Martin Prihoda s Radicalom SR4, jeho súper s ďalším Radicalom SR4, Ladislav Deák odstúpil. Druhé miesto si vybojoval Miroslav Šimon s KTM X-Bow a tretí skončil Radim Havlík tiež s KTM X-Bow. Jediným jazdcom na formule, ktorý odštartoval do pretekov bol Miroslav Nižnanský s formulou Opel-Lotus, ktorý automaticky svoju triedu vyhral.

Druhé preteky

Skupina A – STC

Poradie na štarte druhých pretekov určuje kvalifikácia. Druhé preteky zo sebou priniesli neuveriteľne zaujímavé momenty a napätie až do konca. Julo Konček s Vauxhallom Vectra STC síce všetkým utiekol, no piloti zviedli o druhé miesto tuhý boj. Poradie si vymieňali v každom kole, vôbec nebolo jasné, kto sa postaví na stupne víťazov. Preteky a aj triedu do 2000 cm3 vyhral Julo Konček, druhé miesto po tvrdom boji získal Miroslav Gallo so Škodou Octavia a tretí tesne za ním prešiel cieľom Jiří Konečný s Renaultom Clio. Triede do 1600 cm3 opäť dominoval Pavol Dlugoš so Škodou Felicia, druhé miesto patrilo Máriovi Bobošíkovi s Volkswagenom Polo a tretí skončil Marek Magula so Škodou 130 LR.

Skupina B – BTC

Veľkým autám aj v druhých pretekoch udávali tempo špeciály z triedy nad 3500 cm3. Tento krát však cieľom prešli len prvý Jakub Kubas s BMW Alpina B6 GT3 a druhý Rudolf Machánek s Mercedesom SLS AMG GT3. Zmena nastala na treťom mieste v triede nad 3500 cm3, ktoré patrilo Martinovi Juhásovi s BMW M3. V triede do 3500 cm3 bol najrýchlejší Libor Šichtař s BMW M3, ktorý porazil druhého Tomáša Pospíšila s BMW Z4 a tretieho Radka Horta s BMW M3. Medzi trojlitrami sa na prvé miesto prebojoval Karl Melmuka s Lotusom Exige, s druhým miestom sa tak musel uspokojiť Igor Végh so Subaru Impreza WRX STI a po tretie miesto si prišiel Dušan Vicen s BMW E36.

Skupina C – OFC

Podobne ako v prvých pretekoch, tak aj v druhých pretekoch otvorených áut a formúl sa postupne na čelo prepracovali jazdci na Radicaloch SR4. Tí už svoje miesta uhájili až do konca a prejazdom cieľom určili poradie na prvých dvoch miestach v triede otvorených áut. Víťazom sa stal Martin Prihoda, za ním na druhom mieste skončil Ladislav Deák, obaja na Radicaloch SR4. Po tretie miesto si prišiel Miroslav Šimon s KTM X-Bow. Miroslav Nižnanský opäť odštartoval do pretekov ako jediný zástupca formúl a s formulou Opel-Lotus tak svoju triedu vyhral.

Kompletnú výsledkovú listinu z posledného podujatia, spolu s fotkami a videom nájdete na stránke Slovenského Okruhového Pohára, www.okruhy.sk. Preteky na Slovakia Ringu uzavreli druhú sezónu Slovenského Okruhového Pohára. Veríme, že sa jazdcom páčila a užili kopec zábavy na trati i mimo nej.