Kvalifikácia bola ako súboj v ťažkej váhe v boxe. Proti sebe stáli premáčaní okruh na jednej strane a na druhej strane stáli jazdci a ich autá. Základným predpokladom bolo, nedostať KO v prvom kole, čo znamenalo odjazdiť kvalifikáciu v rozumnom tempe a priviesť auto celé do boxov.

Organizátori po kvalifikácii presunuli štart pretekov o pol hodinu neskôr a okruh otvorili na bezplatné testovanie a voľné jazdenie pre všetkých zúčastnených. Počasie podalo pomocnú ruku a vytrvalý dážď sa zmenil na mrholenie. Množstvo áut na trati vyjazdilo ideálnu stopu a preteky už boli síce na mokrej trati, ale podmienky už boli regulérne a miera rizika bola výrazne nižšia.

Plechové autá viedol do prvého kola s pole position Peter Schober na BMW E46, ktorý v kvalifikácii “zaplával” najrýchlejší čas.  Peter predvádzal bezchybný výkon a dominoval v oboch pretekoch na 20 minút s letmým štartom v kategórii dvojlitrov.  O druhé miesto si to v prvom preteku rozdali dve Cliá a súboj medzi Jeffom Zeunerom a Jiřím Konečným sa s končil s rozdielom 0,209 v prospech Jeffa. V druhom závode vyhral už spomínaný P. Schober, Jiří Konečný s prehladom dojazdil druhý a tretie miesto si do Poľska zobral Jarek Kaszynski na BMW 320si.

Silnejšie autá do 3,5 litra priviedol na čele Tomáš Erdélyi, napriek tomu, že jeho BMW M3 E46 GTR nepoužívalo všetkých 6 válcov. Libor Šichtař na BMW M3 mohutne doťahoval stratu na Tomáša a z poslednej zákruty vyšli prakticky vedľa seba. Fotobunka ukázala rozdiel len 0,243 sec. Roman Kolařík na treťom mieste len potvrdil dominanciu BMW M3 v tejto kategórii.

Kedže R. Šenkýř preteky poňal ako testovanie nového BMW M3 E92 GTR na stupne víťazov nevystúpil. Absencia T. Erdélyiho v druhom preteku umožnila na najvyšší stupienok vystúpiť L. Šichtařovi, R. Kolařík sa posunul na druhé miesto. Po dvoch tretích miestach zo Slovakia Ringu si Gusto Budinský na Renaulte Megane R26R zobral pekný pohár za tretie miesto aj z Masarykovho Okruhu.

 

Kategóriu otvorených áut v Brne by sme mohli nazvať ak KTM X-BOX cup. Päticu statočných a do nitky premočených jazdcov doplnil Adam Klus na svetovej rarite, ktorou je March 812 Can-Am Audi L4 Turbo. V oboch závodoch dominoval Pavel Heiník. Len 1,492 sekundy delilo v prvom preteku Jiřího Pisaříka od víťazstva. Tretie miesto bral Karel Bednář.
V druhom preteku bolo poradie identické.

Jazdcom treba skloniť poklonu a oceniť ich charakter. Mimoriadnu disciplínu pri zoraďovaní pred pretekmi a chladnú hlavu počas nich, treba tiež spomenúť. Férové súboje a ohľaduplnosť na trati tiež nie sú samozrejmosťou, ale druhé podujatie Slovenského Okruhového Pohára sa na Masarykovom Okruhu v Brne zaobišlo bez jediného incidentu.

Do kalendára si zapíšte 28. jún. Práve v tento deň budú súboje okruhových nadšencov pokračovať opäť na Slovakia Ringu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov