Tesne pred koncom roka 2007 Mazda odhalila koncept Furai. Automobilka ním ukázala, ako by mal vyzerať moderný, krásny a rýchly pretekársky špeciál. Furai navrhli v dizajnovom štýle Nagare. Furai však nebol iba výstavný exponát, ale skutočné pretekárske auto. Konštruktéri ho postavili na šasi Courage C65 LMP2, ktoré obalili nádhernou karbónovou karosériou. Do stredu namontovali 3-rotorový rotačný motor spaľujúci etanol.

Ukazovala možnosti štýlu Nagare, bola rýchla, krásna, hlučná. Mazda Furai, ktorú milovali všetci wanklom posadnutí šialenci, však skonala pri nakrúcaní Top Gearu.

Mazda Furai bola krásna a hlučná. Zvuk vytočeného 460 koňového rotačného motora je nádherný. Fanúšikovia wanklov auto milovali a všade kde sa objavilo pútalo pozornosť. V auguste 2008 dostala redakcia Top Gearu možnosť s autom si zajazdiť. Potom však o Mazde Furai nikto viac nepočul a nikto ju viac nevidel. Až po piatich rokoch Top Gear povedal, čo sa v osudný deň stalo.

Mazda Furai pri podraďovaní šľahala z výfuku modrý plameň. Po fotení a nakrúcaní chceli nakoniec zachytiť aj túto zaujímavosť. Do auta si sadol továrenský pilot, Mark Ticehurst. Za Markom vo Furai išlo filmárske auto. No zrazu začali veci naberať nečakaný smer. Furai namiesto zvuku krvilačnej beštie znel ako postrelená srnka. Niečo nebolo v poriadku. Po chvíli sa začalo z auta dymiť. Filmári sa snažili Furai predbehnúť, ale aj poruchový wankel bol taký rýchli, že mu nestačili. 

Po pár sekundách trúbenia, Mark zastavil, vypol motor a bežal k filmárom. Oheň šľahal z motorového priestoru a šíril sa po celom aute. Už bolo jasné, že Furai neprežije. Majáky a sirény hlásili príchod hasičov, ktorí začali s ohňom bojovať. Mazda Furai bola v plameňoch menej ako osem minút. Za ten čas zhorela do tla, jediné čo stále pripomínalo pretekárske auto bolo nepoškodené zadné krídlo.

Zdroj: topgear.com