Prekvapenie roka, spoločnosť Sony ukázala na výstave CES 2020 v Las Vegas svoj prvý vlastný elektromobil. Dala mu meno Vision-S a okamžite ním spôsobila poriadny rozruch. Aj keď ide o koncept, jeho technika aj finálne doladenie zodpovedá takmer finálnemu produktu. Sony je tak dôkazom novej doby, kedy sa do vývoja a výroby elektromobilu môže pustiť aj výrobca, ktorý má skúsenosti skôr s elektronikou ako samotnými autami. Spojenie Sony s ďalšími renomovanými spoločnosťami je však zárukou, že nejde o výstrel do neznáma. Vision-S využíva špeciálne navrhnutú podvozkovú platformu, dva trakčné elektromotory s  celkovým výkonom 400 kW (544 k), dosahuje max. rýchlosť 240 km/h a z 0 na 100 km/h vystrelí za 4,8 s. Na vývoji auta však potichu spolupracovali aj spoločnosti Magna, Continental, Bosch, Qualcomm a Nvidia.

Zahnutý displej

Nebolo by to Sony, keby neprekvapilo poriadnou náložou elektroniky na palube. Palubnej doske dominuje dotykový displej cez celú jej šírku. Po krajoch je displej dokonca zahnutý a zobrazuje aj obraz z kamier nahrádzajúcich tradičné vonkajšie spätné zrkadlá. Sony si dalo záležať aj na zvuku audioaparatúry, posádka sa vraj má tešiť na dokonalý priestorový zvuk a reproduktory vstavané aj v sedadlách. Celkovo je v kabíne až 30 reproduktorov.

S možnosťou autonómneho riadenia

Sony Vision-S je, samozrejme, pripravené aj na autonómne riadenie. Okrem Lidaru využíva niekoľko radarov, špeciálne kamery, ultrazvukové senzory a je schopné autonómnej jazdy Level 2. Po softvérovom update je však údajne schopné aj autonómnej jazdy v Leveloch 4 a 5.

Čo sa týka ďalších technických detailov, či podrobností o prípadnej sériovej výrobe, Soni, ani žiadny z technologických partnerov sa k projektu zatiaľ bližšie nevyjadrili.