O znížení spotreby pri použití športových vzduchových vložiek JR Filters nám hovorilo viacero zákazníkov, naše skúsenosti to tiež potvrdzujú, ale až donedávna to ešte nik fakticky a úradne neoveril. Majiteľ firmy JR Filters, pán Cappele, objednal úradné meranie spotreby pri použití štandardného vzduchového filtra a následne pri zmene filtra za športovú vložku do originálneho air boxu JR Filters. Dovozcom JR Filters na Slovensko je tuningshop.sk

 

Celé meranie vykonala certifikovaná spoločnosť, ktorá robí takéto merania, na základe objednávky pána Jean-Robert CAPPELLE, majiteľa spoločnosti JR Filter. Je to niečo podobné, ako keď si dáte odmerať spotrebu autorizovaným metrologickým pracoviskom.

Meranie uskutočnili 4.7.2013 a 5.7.2013 za rovnakých podmienok. Pri prejazde tej istej vzdialenosti na tej istej trase pri rešpektovaní všetkých dopravných predpisov, samozrejme tým istým vozidlom. Jedinou zmenou bol vzduchový filter za športovú vložku do originálneho air boxu značky JR Filters. Iné veci nemenili. O meranie sa staral pracovník firmy, ktorá robí úradné merania spotreby.
 

Meranie vykonali na AUDI A5 kabriolet 2,7 V6 TDI. Prvé meranie uskutočnili 4.7.2013. Začalo výmenou športovej vzduchovej vložky JR Filters (tú vozidlo používa bežne) za sériový vzduchový filter z katalógu výrobcu.

Vytiahnutý športový vzduchový filter JR Filters je dlhodobo používaný, preto je na vrchnej strane mierne znečistený, ale z vnútra je čistý a teda plní svoju úlohu, ako je vidieť aj na fotografiách.

Následne filter vymenili za nový, sériový vzduchový filter do originálneho air boxu.

O 8:48 začalo prvé meranie, počas ktorého prešli za dodržiavania predpisov cestnej premávky úsek dlhý 195,7 km. Vonkajšia teplota na začiatku prvého merania 16,5°C. Klimatizácia bola nastavená na 20,5°C. Počas prvého merania je zamračené, ale sucho. Na začiatku bol nájazd na vozidle 53 600 km.

Po prejdení meranej vzdialenosti 195,7 km bol nájazd na vozidle 53 796 km. Vonkajšia teplota bola 18°C. Čas 10:38, čas testu 1 hodina a 50 minút. Nameraná celková spotreba na trasu bola 14,85 litra. Po výpočte priemernej spotreby sme sa dostali k výsledku spotreby 7,59 litra na 100

km.


100
14,85 l x __________________ = 7,59 litra / 100 km
195 ,7 km

Športové vzduchové filtre všetkých druhov a tvarov pre vaše auto môžete kúpiť na: www.tuningshop.sk

Ďalšie meranie prebehlo na druhý deň - 5.7.2013. Meranie začalo výmenou štandardného vzduchového filtra za športový filter JR Filters. Druhý test začal o 8:55, počas ktorého prešlo auto za dodržiavania predpisov cestnej premávky rovnaký úsek dlhý 195,7 km. Vonkajšia teplota pri začiatku testu bola 16,5°C. Na začiatku testu bol nájazd na vozidle 53 931 km.

Hodnota na klimatizácii bola nastavená na tu istú teplotu ako pri prvej jazde, teda 20,5 stupňa Celzia. Po prejdení meranej vzdialenosti toho istého úseku, ako pri prvej jazde, bol nájazd na vozidle 54 127 km. Vonkajšia teplota na konci testu bola 17,5°C. Čas ukončenia bol 10:45 h, čas testu bol 1 hodina a 50 minút.

Nameraná spotreba pri tejto jazde bola 13,41 l. Po výpočte priemernej spotreby sme sa dostali k výsledku spotreby 6,85 litra na 100 km.

 

     100
13,41 l   x ----------------------- = 6,85 litra / 100km
   195,7 km

 
 
Audi A5 Cabrio 2,7 V6 TDI (B8)
motor: 2698 ccm, max. výkon 120 kW (163 k)
rok výroby: 05/2011

 

Najazdené kilometre na začiatku testu

53 600

53 931

Najazdené kilometre na konci testu

53 796

54 127

Prejdená vzdialenosť

195,7

195,7

Vonkajšia teplota pri teste

16,5°C - 18°C

16,5°C - 17,5°C

Spotrebované palivo

14,85 l

13,41 l

Rozdiel spotrebovaného paliva

 

1,44 l

Rozdiel v percentách

 

9,69%