Kto nie je online, akoby už ani nežil. Pre ľudí a firmy, ktoré sa snažia predávať svoje produkty a služby, to platí stonásobne. Šikovný podnikateľ už dnes nájde na webe naozaj všetko od reklamy, cez nekonečné množstvo viac, či menej užitočných aplikácií až po možnosť virtuálne usídliť svoju firmu, či dokonca si nejakú "ready eseróčku" kúpiť.

 

 

 

Ak je už zakladanie firmy úspešne za vami a základný marketing máte tiež zvládnutý, prvé, po čom by ste sa mali poobzerať, je užitočný správcovský systém. Urobí za vás obrovské množstvo práce, ušetrí hodiny času a chod vašej prevádzky sprehľadní a zefektívni. Súčasný trh ponúka obrovské množstvo produktov a zorientovať sa je neraz náročné. Zameraním našej malej analýzy bol správcovský systém pre autoservis.

PREČO POTREBUJE AUTOSERVIS SPRÁVCOVSKÝ SYSTÉM?

Autoservis je prevádzka ako každá iná. S ponukou služieb, ich realizáciou, finančnými výdavkami a príjmami, ale napríklad i s výkonom práce zamestnancov sa viaže nekonečné množstvo nevyhnutnej administratívnej agendy. Okrem toho je potrebné chod celej prevádzky zosystematizovať a zautomatizovať. Perfektne fungujúci správcovský systém urobí za vedúceho prevádzky väčšinu práce a uvoľní mu tak ruky a čas pre ďalšie povinnosti. Okrem toho sa postará o zefektívnenie poskytovaných služieb a tým prirodzene o zníženie nákladov a zvýšenie ziskov. Všetci predsa vieme, že čas sú peniaze.
 

OFFLINE ALEBO ONLINE?

Ako prevádzkovatelia autoservisu máte, rovnako ako iné firmy, dve možnosti. Zainvestujete do kúpy softvéru alebo sa zaregistrujete v nejakom virtuálnom. Obe alternatívy majú výhody i nevýhody. V prvom prípade počítajte s vyššou vstupnou investíciou, nutnou inštaláciou a s príležitostnými nákladmi na aktualizáciu a správu. Nepomerne náročnejší je aj vzdialený prístup do systému. Ak by ste sa chceli do vlastného softvéru prihlasovať z rôznych zariadení a miest, budete potrebovať oveľa zložitejšiu sieťovú konfiguráciu. Toto všetko pri online správe odpadá. Zaregistrujete sa a okamžite môžete začať so zefektívňovaním chodu prevádzky. Do systému sa, samozrejme, prihlásite z každého zariadenia s pripojením na internet. Odpadajú náklady na kúpu, správu a aktualizáciu. Pribudnú však mesačné registračné poplatky. Napriek tomu vyšiel z nášho porovnania online program pre autoservis ako efektívnejší. Na jeden sme si teda posvietili bližšie.

ONLINE SPRÁVA ZÁKAZIEK AUTOSERVISU
Medzi najznámejšie a najobľúbenejšie online správcovské systémy v tejto oblasti patrí servis.sk. Popularite sa teší hlavne vďaka komplexnosti ponúkaných služieb a prehľadnému, mimoriadne jednoduchému používaniu.

 

Prvé, čo potrebuje každý autoservis i pneuservis, je efektívna správa zákaziek. Nami analyzovaný systém ponúka podrobný výpis všetkých zákaziek s veľmi šikovným systémom vyhľadávania podľa rozličných kritérií a prehľadný plánovací kalendár. Samozrejmosťou je aj možnosť vygenerovania zoznamu zákaziek za určité časové obdobie. Správa zákaziek autoservisu sa s týmto systémom plne prispôsobí rôznej úrovni požiadaviek.


Rovnako dôležité, ak nie dôležitejšie, sú finančné transakcie. Správcovský systém ponúka jednoduché vystavovanie faktúr na základe informácií z ukončenej zákazky, prehľad mesačných nákladov i bankových transakcií bez nutnosti prihlasovania sa na firemný účet. Ekonomiku budete mať skutočne pod kontrolou.


Ďalšou oblasťou je skladové hospodárstvo. Nami analyzovaný systém dostupný na servis.sk sa vám postará i o túto oblasť prevádzky. K dispozícii je prehľadný zoznam náhradných dielov, súčiastok a čo nás milo prekvapilo i sezónneho obutia pre zákazníkov.


Môžeme prejsť k zamestnancom. Každý zamestnávateľ si praje mať efektívnych a svedomitých pracovníkov, ale len málokto má čas každého z nich kontrolovať. Správcovský systém nás milo prekvapil i v tomto bode. Jeho tvorcovia pamätali i na možnosť sledovať odpracované hodiny zamestnancov a množstvo vybavených zákaziek jednotlivými pracovníkmi.


Nakoniec náročnosť používania. Je pochopiteľné, že nie každý majiteľ autoservisu je súčasne i IT špecialista, preto sme sa zamerali i na túto oblasť. Používanie tohto online správcovského systému je však len bežná používateľská "klikačka". Všetko, čo k jeho rozbehnutiu potrebujete, je internet a prehľad o svojej prevádzke. Bodom na účet efektivity a jednoduchosti je aj možnosť importu skladových zásob z iného systému.


Zosumarizovali sme len základný prehľad funkcií, ktoré systém servis.sk ponúka. Samozrejmosťou sú aj také perličky ako vytváranie cenových ponúk pre zamestnancov, sumarizácia viacerých zákaziek v jednej faktúre, nastavenie úrovne prístupu pre zamestnancov a množstvo ďalších užitočných funkcií.