Diel z krištáľového skla, použitý v štúdii sa nedostane do sériovej výroby. No otvára nám možnosti použiť menšie prvky z krištáľového skla v budúcnosti. Všetci sme veľmi zvedaví, ako budú na štúdiu reagovať naši zákazníci.

Experti zo sklární Orrefors s nadšením akceptovali výzvu a výsledkom je jeden z najnezvyčajnejších objektov s intenzívnym podielom ručnej práce v 110-ročnej histórii spoločnosti. Vyrobiť konzolu bolo neobyčajnou výzvou ďaleko nad rámec bežnej činnosti  - a to aj pre skúsených expertov spoločnosti Orrefors. Tradične sa formy pre krištáľ najprv ručne brúsia hrubými doskami zo starého dreva. Po odliatí sa sklo opatrne leští, aby vo finále získal krištáľovo číry vzhľad.

„Zvlnený tvar a presné rozmery boli dva hlavné problémy, ktoré bolo potrebné pri výrobe zvládnuť. Krištáľové sklo je živý materiál, vytváraný živými ľuďmi. Normálne nie sme zvyknutí pracovať s presnosťou na desatiny milimetra. A navyše ide o neobyčajne veľký kus skla,“ vysvetľuje Gunilla Arvidsson, dizajnová manažérka spoločnosti Orrefors.


Aby sa dosiahli potrebné hodnoty pevnosti, výsledné konzola je vytvorená z troch kusov, ktoré sa spoja navzájom až v ateliéri Volvo Cars pri finálnej montáži štúdie.

„Sústredili sme sa na ergonómiu a bezpečnosť. So združeným prístrojom v rovnakej výške ako obrazovka navigačného systému je potrebný iba nepatrný horizontálny pohyb oka na preskakovanie medzi týmito dvom zdrojmi informácie. Iným príkladom je, že ovládacie prvky používané na naštartovanie a zastavenie vozidla sú v blízkosti voliacej páky prevodovky, vzdialené od seba iba niekoľko centimetrov,“ vysvetľuje Steve Mattin.