Tak konečne sa dočkal aj sektor fanúšikov automobilky Subaru! Odľahčená a na preteky pripravené BRZ s označením RA Racing je tu a my sa môžeme pokochať tým, čo dostanú v Japonsku do predaja. Síce im to trvalo podstatne dlhšie ako u Toyoty, ktorá najprv predstavila Toyota GT 86 RC a potom aj ostrejšiu GT86 CS-V3 , avšak dá sa povedať, že výsledok stojí za to.

 

Tú zlú správu sme už spomenuli v predošlom odstavci - zatiaľ sa neuvažuje o predaji mimo domáceho japonského trhu, presne ako v prípade sesterskej GT86. A to je rozhodne škoda...

A teraz už len tie dobré správy!

Subaru BRZ RA Racing

Subaru BRZ RA Racing je odpoveďou pre tých , čo si kupujú toto auto len za jedným účelom - jazdy na okruhu alebo iných tratiach. Už na pohľad je táto verzia iná, a to najmä vďaka tomu, že ho výrobca dodáva na plechových diskoch. Načo by sa aj snažil dať tam krajšie hliníkové, keď práva toto bude úplne prvá vec, ktorú každý majiteľ zmení. Na rozdiel od Toyota GT 86 RC od tu však nájdeme lakované nárazníky...

Subaru BRZ RA Racing

A aké všetky zmeny má RA Racing voči sériovke? Je toho relatívne dosť, aj keď toto je nutné brať ako začiatok. Napríklad sedačky - tie sériové sú síce slušné a výborne držia telo, ale škrupinám sa rozhodne nevyrovnajú.

Takže tu je zoznam zmien:

 

Predné a zadné ventilované kotúčové brzdy
Náporové chladenie bŕzd (je tam nasávač pod predným nárazníkom)
Torsen LSD (tj samosvorný diferenciál)
Chladič motorového oleja
Štvorbodové pásy (FIA homologované)
Bezpečnostná klietka uchytená na 6 bodoch
Manuálna klimatizácia (tá pojde aj tak von...)
Ťažné oká vpredu a vzadu

Interiér Subaru BRZ RA Racing

A nakoniec vystáva otázka, čo za to? Prekvapujúco, nie veľa! Na domácom japonskom trhu si automobilka účtuje za verziu Subaru BRZ RA Racing len o cca 200 EUR viac, ako za sériovku! UAU!

Ani si nechcem predstavovať, kam by až spadla cena, ak by sa predávala úplne oholená verzia bez klímy, čalúnenia, športových sedadiel, izolácií, hudby či lakovaných dielov... Myslíte, že sa niečoho takétoho v Európe dočkáme?