Francúzsky zákaz registrácie Mercedesov triedy A, B a CLS pokračuje. Pred niekoľkými dňami sme informovali o tom, že francúzsky súd pozastavil zákaz registrácií a vláde dal 10 dní na prehodnotenie svojho postoja. Nestalo sa nič neočakávané. Francúzske Ministerstvo životného prostredia rázne odmieta ukončiť zákaz. K zmene dôjde až vtedy, keď Mercedes nezačne vyrábať autá spĺňajúce európske predpisy. To znamená, že registrácie Francúzi povolia až potom, keď automobilka začne používať ako náplň do klimatizácií chladivo R1234yf.

Mercedes stále odmieta používať novú chladiacu zmes.

Prípad sa však zamotáva stále viac a viac. Daimler dostal od príslušných nemeckých federálnych orgánov povolenie predávať autá, ktoré používajú zakázanú chladiacu zmes R134a. Nemeckí politici navyše žiadajú Európsku úniu, aby Mercedesu umožnila predávať a registrovať autá do doby, kým sa nevykonajú ďalšie testy novej chladiacej zmesi.

Na tento spor doplácajú najmä francúzski spotrebitelia a Mercedes. Na druhej strane, konkurencia sa určite teší, že tri typy Mercedesu sú mimo hry.

Nemecká automobilka odmieta francúzske argumenty a uvádza, že sú absolútne nepochopiteľné. Nič to však nemení na fakte, že straty Mercedesu narastajú. V krajine došlo k zablokovaniu viac ako 4500 vozidiel. Navyše práve tri spomínané typy sú pre automobilku vo Francúzsku najväčším predajným artiklom.

 

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj:  Súhlasíte? Toyota Auris Touring Sports je najkrajší kombík tohto výrobcu

Európska únia vôbec nepochybuje o bezpečnosti nového chladiaceho média.