McLaren s objemom kufra ako Octavia?!

Znie to šialene však? No nepreháňame, nerobíme si srandu a nie jej to žiaden trik. Auto na obrázkoch má skutočne kombinovaný objem kufra (toho vpredu a uprostred) na úrovni neuveriteľných 570 litrov. To prekonáva absolútne všetky športiaky a superšporty. Možno si stále pamätáte, že aktuálna Octavia III, ktorá je typicky pre Škodu vybavená nadpriemerne veľkým kufrom aj na svoju kategóriu rodinných áut, má základný objem 590 litrov.

S 570 litrami je to takmer ako Octavia III

S výnimkou snáď Chevrolet Corvette je objem kufra pri športiakoch tou poslednou vecou, na ktorej záležalo či stále záleží. Tvorcovia už pri návrhu dizajnu a konštrukcie venujú pozornosť nejednej z priorít, no až na aký-taký komfort a priestor v rámci kokpitu pre dvoch (v prípade McLarenu výnimočne aj pre troch) je to asi všetko, kde pohodlie dostáva malú prednosť pred ideálmi naučenými z pretekárskych tratí. V prípade novinky McLaren GT to však zásadne neplatí. Tento superšport zásadne prepisuje pravidlá. Ako je to však možné? Nie je nijako extra dlhý, ani širší. Na pohľad by ste si iste nič netradičné nevšimli. Proporčne vyzerá presne ako jeho súrodenci a konkurenti.

Ako sa teda podarilo tých takmer 600 litrov kufra?

Nuž, v prvom rade, ide o dva priestory na odkladanie. Jeden medzi prednými kolesami. Ten má 150 litrov, je vcelku tradičný a využíva ho mnoho automobiliek. Unikátny je druhý, väčší odkladací priestor. Je totiž nad motorom a má až 420 litrov. Tieto autá ho tradične majú uložený uprostred. Je to najvhodnejšia koncepcia pre rozloženie hmotnosti a malé zotrvačnosti k ťažisku vo zvislej osi auta. A keďže na motory sú azda všetci producenti superšportov hrdí, takmer všetci ich dávajú svetu na obdiv. Nielen, že sú nezakrytované plastmi, ale majú priehľadné plasty, sklo, alebo sú dokonca úplne nahé. Tak to robieva aj McLaren. No nie nevyhnutne v každom aute. Chalanom napadlo, že v tomto prípade urobia výnimku a motor, na ktorý môžu byť nepochybne hrdí, prosto schovajú. A priestor nad ním vytvára v litroch hodnotu, ktorá pre autá tejto triedy nie je bežná ani len náhodou. Zmestia sa sem dva sety golfových palíc. Prekvapivo, napriek tomu ozrutnému číslu, na hokejovú tašku to nebude, pretože predsa len to nie je kombi, ani hatchback. Objem tam prosto je, no rozmerovo je to stále praktické len s veľkými obmedzeniami. Napriek tomu je to prelomové a hodné obdivu. Konečne superšport, ktorý na výlet nenúti majiteľa vziať okrem frajerky len kreditku a hygienickú taštičku, ale umožní sa aj seriózne zbaliť. Druhý najväčší kufor od McLarenu je v modeli 570 GT, ktorý je o celých 200 litrov menší. 

Dynamické parametre? Bez obáv ako McLaren, nie Octavia :)

Pod krytom za sedadlami je biturbo V8 s objemom 4 litre. Má max. výkon 456 kW (620 k) a v špičke, ktorá je veľmi široká, má 630 Nm 3000 - 7250 ot. Práve tak ploché naladenie motora má podčiarknuť pohodovejší charakter GéTéčka. Je skombinovaný so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a poháňa zadné kolesá. Športiak s rámom z uhlíkových vlákien a mnohými ľahkými materiálmi je s hmotnosťou 1530 kg o 130 kg ľahší než najbližší konkurent. Šprint na stovku zvládne len za 3,2 sekundy. Podvozok má adaptívne tlmiče technológie Optimal Control Theory, ktorá vďaka snímačom sleduje cestu pred autom a v reálnom čase upravuje charakter tlmenia v priebehu len dvoch milisekúnd. K dispozícii sú režimy Comfort, Sport a Track. Cena tohto auta je, vzhľadom na značku vcelku prívetivých čosi nad 200 000 eur.

Interiér je fakt pohodlný

Vnútri sú dve plne elektricky nastaviteľné sedadlá s vyhrievaním, špičkový audiosystém Bowers Wilkins s 12 reproduktormi a špeciálnym basákom. Nad hlavami je monochromatická strecha alebo karbónový panel. McLaren GT má popri línii športiakov Sport, Super a Ultimate series osloviť celkom novú klientelu, ktorá viac než úplne špičkové a limitné jazdné výkony ocení komfort a praktickosť, akú táto trieda áut bežne neposkytuje.