Ak by sa v Renault Sporte rozhodli pre SUV, zrejme by skôr dostalo výraznejšie terénne schopnosti ako originál. "Nebudete predsa znižovať SUV, je to opak toho, na čo bolo stvorené," Regis Fricotte, viceprezident Renault Sportu pre marketing, predaj a komunikáciu.

Odchádzajúci Megane RS výrazne pomohol k dobrému menu Renault Sportu a stále patrí k najlepším v triede.

Legendárne hot hatche

Renault Sport sa preslávil ostrými hot hatchmi ako Megane RS, ktorý aj v odchádzajúcej generácii stále patrí na špičku triedy. Ukázal to aj náš test Renaultu Megane RS 275 Trophy. Veľký úspech však značke prinieslo aj Clio RS, ktoré ale v poslednej generácii trochu zmäklo a aj vďaka dvojspojkovej prevodovke EDC stratilo časť fanúšikov. Automobilka to bohužiaľ nezmenila ani s príchodom verzie Clio R.S. 220 Trophy. No aj tak má Clio RS stále svojich skalných priaznivcov, hoci možno viac vďaka predchádzajúcim generáciám a kúskom ako Clio III RS 200, alebo Clio III RS 195. V Renault Sporte sa rozhodne nemuseli hanbiť ani za Twingo RS a všetci tajne dúfame, že sa nakoniec predsa objaví aj RS verzia najnovšej generácie Twinga. Hoci je to málo pravdepodobné. Renault už totiž pracuje na rýchlejšom Twingu, no podľa prvých správ nebude dosť ostré, aby si zaslúžilo štítok RS.

Sú to práve tieto dve generácie Clia RS, ktoré ľudia dodnes milujú.

"Nazveme niečo RS iba keď veríme, že je to skutočne hodné pomenovania RS. To, že je dnes RS meno, je iba tým, že sme posledných 15 rokov neboli hlúpi a nerobili sme hlúpe veci," dodal Fricotte.

Momentálne má teda Renault Sport v podstate dva typy, Clio RS a Megane RS. Ten síce čaká generačná výmena, no Francúzi už horlivo pracujú na novej generácii Megane RS. V jeho prípade už ale chcú byť opatrnejší ako v prípade Clia a tak je stále v hre aj manuálna prevodovka. Fanúšikovia by mohli namietnuť, že je ešte jeden typ s logom RS a v podstate majú pravdu. Renault Sport totiž pripravil aj Sandero RS. To je však bohužiaľ určené iba pre juhoamerický trh. Divízia RS však chce rásť a ako povedal Regis Fricotte: "Renault Sport nie je limitovaný iba na Clio a Megane." Výber typov, ktoré dostanú verziu RS, podľa neho záleží od požiadaviek trhu, technickej realizovateľnosti a ekonomickej životaschopnosti. "Ak máme splnené tieto tri podmienky a chlapci sa cítia na to, že by sme mohli niečo urobiť, urobíme to. Ale musí to mať tie tri veci. inými slovami, neurobíme šialené auto, ktoré sa nedá predať."

Tu sa preto práve z dôvodu predajnosti ponúka SUV. Fricotte ho síce nevylúčil, ale povedal, že sa momentálne sústredia skôr na ľahké športové autá. "To je naša tradícia, to, z čoho sme vzišli, takže prirodzene pozeráme viac na tento druh športovosti, ako na iné druhy športovosti, ktoré by mohli predstavovať napríklad skutočne veľké 4x4. My meriame športovosť akceleráciou, motorom a podvozkom. V iných segmentoch to však nedáva zmysel. V SUV budete potrebovať iné veci ako iba akceleráciu a podvozok. Nebudete predsa znižovať SUV, je to opak toho, na čo bolo stvorené, takže sú tu iné kompromisy a musíte vyvinúť iné nastavenie, ak myslíte na SUV." Ak by sa teda v Renault Sporte rozhodli pre SUV, zrejme by skôr dostalo výraznejšie terénne schopnosti ako originál a nie nízky športový podvozok, bodykit a výkonnejší motor. Musí to byť najmä auto, za ktoré sa nebudú hanbiť. "Nazveme niečo RS iba keď veríme, že je to skutočne hodné pomenovania RS. To, že je dnes RS meno, je iba tým, že sme posledných 15 rokov neboli hlúpi a nerobili sme hlúpe veci," dodal Fricotte. Nechajme sa teda prekvapiť, čo bude nasledovať po novom Megane RS.

Momentálne je na rade nová generácia Megane RS. Čo ďalšie si zaslúži tento štítok?

Zdroj: caradvice