V mnohých ohľadoch už druhé desaťročie žijeme vrchol automobilovej doby. Autá nikdy neboli výkonnejšie, rýchlejšie, zábavnejšie (nie všetky, samozrejme) a ani dostupnejšie. Svet nikdy nemal viac supercars ani hypercars. Dokonca medzi nás prichádza už level 3 - megacars! No s nohami na zemi, drvivá väčšina fanúšikov si môže dovoliť kúpiť nanajvýš bežný športiak. No a ich zlatá doba skončila už dávnejšie. Keď si spomenieme aká široká bola ich ponuka v 90. rokoch (hlavne od Japoncov), dnešok je naozaj o dosť chudobnejší. Nuž a zdá sa, že to bude ešte horšie. Šéf predaja BMW USA Ian Robertson tvrdí, že klasické 2-miestne športiaky a roadstre sú vo veľkom prepade predaja.


Tento trend spôsobili dva faktory:

1) globálna ekonomická kríza spôsobila, že mnohí ľudia si naozaj 3x rozmyslia, kde oprú svoje úspory

2) SUVéčka a crossovery v poslednej dobe ničia nie len športiaky, ale aj klasické autá ako sú sedany. Keďže kombíky sú silné fakticky len v Európe, celosvetový trend kupovať všestranné autá je stále silnejší.
 

Trh s "klasickými" športiakmi ako Audi TT, BMW Z4 a Mercedes SLK sa dostal na vrchol práve rok pred krízou v r2007. V USA sa ich podarilo dovedna predať 114 000. Koncom tohto roka sa čaká cca 72 000. No ešte horšia správa je, že pán Roberston neveľmi vidí šance na ich vzkriesenie. Rok 2008 bol prosto zlomový a šance na znovu nakopnutie sú minimálne. Dôvod plakať či siahať si na život fanúšikovia športiakov však nemajú. Ak sú prémiové autá pre stále viacerých nadšencov volantu kvôli cene nedosiahnuteľné, možno je treba obzrieť sa smerom na východ. V posledných rokoch sa tu predsa len práve z Japonska objavujú zaujímavé mašiny ako Toyota GT86, Subaru BRZ a najnovšie Mazda mx-5. Takže, aj keď to celosvetovo ružovo nevyzerá, hlavy hore. Stále si každý dokáže vybrať to svoje naj auto pre zážitky.