Prvá štvorkolka Suzuki, ktorá vyšla na cesty mala kabínu s dverami uzatváranými len na zips a rezervné koleso umiestnené za sedadlom spolujazdca. Poháňal ju iba dvojvalec.  Pre vozidlo do terénu mala na dnešné pomery trpasličí zdvihový objem 359 kubických centimetrov a výkon 25 kW/34 k. I pri týchto odlišnostiach má súčasné Jimny so svojim predchodcom veľa spoločného. Pragmaticky, funkčne vyhotovené Jimny si stále udržuje miesto medzi vozidlami s najvyššou priechodnosťou terénom. Tak ako prvý, i ten najnovší model Jimny sa vyznačuje typickým dizajnom, robustnou konštrukciou, spoľahlivosťou a dlhou životnosťou. Ako relatívne široko dostupný offroad si pritom dobre udržiava aj svoju hodnotu pri opätovnom predaji. V apríli roku 2007 vyšiel upravený offroad Suzuki s osádkou, ktorú tvorili Gonzalo Bravo a Eduardo Canales po svahoch sopky Ojos del Salado v Chile do nadmorskej výšky 6 688 metrov. To je najnovší rekord pre osobné automobily, zapísaný i v Guinnessovej knihe.

Schopnosti Jimnyho v teréne boli od jeho začiatku predmetom uznania a obdivu. Dôkazom sú aj nasledovné videá, v ktorých Jimny udivuje schopnosťami už v úplne sériovom stave na bežných cestných plášťoch. Ďalšie je dôkazom, že Jimny si nezriedka vyberajú aj hardcore offroaderi a trialisti ako náradie v svojom motoršporte... A keď vypnete pohon predných kolies, môže s ním byť aj celkom prča :)