Jimny nevyzerá ako veľmi schopné auto, no v teréne prekvapil už nejedného skeptika.

Jimny nevyzerá ako veľmi schopné auto, no v teréne prekvapil už nejedného skeptika.

Jimny je niečo ako ruská Lada Niva. Japonec je však lepšie vybavený, ale pracovisko vodiča je stále v sparťanských podmienkach. Suzuki Jimny pre modelový rok 2013 dostane facelift. Nič masívne nehrozí. Jimny získa nový nárazník, prepracovanú mriežku chladiča, zmenené hmlovky, kapotu a bude o 30 mm dlhšie.

Interiér stále dýcha atmosférou 90. rokov. Nezmenil to ani facelift. Jedinou zmenou sú len nové sedadlá a funkcia ISOFIX pre sedadlá vzadu. Suzuki do ponuky navyše pridá novú metalickú farbu Breeze Blue.

Jimny má za sebou tri generácie. Poslednú Suzuki predáva bez väčších zmien už 14 rokov.
Priestoru v interiéri je naozaj málo. Rovnako zabudnite na luxus, ktorým Vás rozmaznali dnešné SUV.

Priestoru v interiéri je naozaj málo. Rovnako zabudnite na luxus, ktorým Vás rozmaznali dnešné SUV.

Pod kapotou ostáva všetko po starom. Zárukou mobility je 1,3 litrový štvorvalec so 16 ventilmi, ktorý dosahuje maximálny výkon 62,5 kW (85 k) spolu s krútiacim momentom 110 Nm. Dynamika jazdy je slabá. Z 0 na 100 km/h za 14,9 sekundy a maximálne dosiahne 140 km/h. Pohon všetkých kolies je samozrejmosťou.

Zatiaľ poznáme cenu len pre britské ostrovy, kde bude Jimny v predajniach za približne 14 900€. Na Slovensku má Jimny (modelový rok 2012) rovnakú cenovku. Lenka Bieliková zo spoločnosti MSC- Suzuki Slovensko pre Topspeed povedala, že faceliftovaný Jimny príde aj na Slovensko.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj: Suzuki Jimny oslávil 40-ku plus VIDEO

Ani jazda po asfalte nie je s Jimny úplnou katastrofou. Dokonca ešte aj v meste ho dokážete ľahko zaparkovať.

Ani jazda po asfalte nie je s Jimny úplnou katastrofou. Dokonca ešte aj v meste ho dokážete ľahko zaparkovať.