Súčasný Svišť je napriek veku jedným z najlepších áut svojej triedy. Má až prekvapivo dobrý podvozok, jeho športové vlastnosti nie sú len zbožné želania a kaleráby predajcov. Svisť na cestách naozaj funguje, nevyzerá zle, vcelku dobre sa v ňom cestuje aj na dlhé trasy, poskytuje na môj vkus až priveľa miesta a verzia Sport ma svojho času úplne dostala. Swift Sport je skutočná pravá zábava akú môže drobný hothatch ponúknuť. Vyzerá fakt super, nestojí veľa a keď dôjde na zákruty a mišičkovanie stále niet veľa áut, ktoré ho dajú. Dôkazom sú aj úspechy sériových verzií v konkurencii kompletne porobených mašín v seriály AZ pneu AutoSlalom. Veľmi slušný výsledok zajazdil aj na našej testovacej trati. S časom 0:59,70 patrí medzi najlepšie malé autá v tabuľke. Navyše, Svisť Sport bol jedno z prvých troch áut, ktoré som na trati prevetral. Som si istý, že dnes by som z neho vymáčkol ešte minimálne 0,4 - 0,5 s, čo by ho posunulo zreteľne vyššie. Už teraz sa preto teším, na nového športovca. Dúfam, že ho výrobca zahrnie do sortimentu a dá mu viac doteraz chýbajúcich koníkov... :)

Swift Sport patrí v motoršporte k najúspešnejším malým autám. Ku cti mu slúži, že v správnych rukách dokáže držať krok s upravenými výkonnejšími a ľahšími mašinkami

Swift Sport patrí v motoršporte k najúspešnejším malým autám. Ku cti mu slúži, že v správnych rukách dokáže držať krok s upravenými výkonnejšími a ľahšími mašinkami

Swift 2010 je rozmerovo väčšie autíčko je už v sériovom modeli o čosi športovejšie ako doposiaľ, čo podčiarkujú väčšie rozmery diskov kolies a nižšie športovejšie plášte. Výrobca tvrdí, že karoséria je ľahšia no tuhšia než mal predchodca. Je zároveň konštruovaná tak, aby bola pri kolízii nielen pre cestujúcich, ale tiež pre chodcov bezpečnejšia. Interiéru vozidla panuje základná štýlová čierna farba kombinovaná s kontrastnými striebornými prvkami. Vďaka nárastu rozmerov pri karosérii dĺžky 3,85 m (+ 90 mm); šírky 1,695 m (+ 5 mm); výšky 1,51 m (+ 10 mm) a pri rázvore 2,43 m (+ 50 mm) poskytuje nový Swift viac priestoru a aj pohodlia. Novinka sa na príjemné prekvapenie vyznačuje menším polomerom zatáčania a vyššou obratnosťou.

Downsizing aj v pri drobných motoroch

Nové motory pre nového Svišťa majú oproti tým v aktuálnej generácii prekvapivo nižší objem, no väčší výkon a menšiu spotrebu. Ešte menší objem umožňuje na Slovensku nižšie sadzby poistného. Nový zážihový agregát s variabilným nasávaním a časovaním ventilov dá 69 kW 93 k a 118 Nm, no spotrebuje priemerne 5 l/100km. Vznetový prepĺňaný common-rail, ktorý už vyhovuje prísnej emisnej norme Euro 5 vraj dokáže premerne piť len 4,2 l/100 km. Nový Suzuki Swift sa začne u nás, rovnako ako v celej Európe predávať od jesene 2010.

Čo ste nevedeli

Suzuki Motor Corporation, Hamamatsu, Japonsko založili roku 1909. Dnes patrí medzi 10 najväčších výrobcov áut na svete. Navyše produkuje motocykle a lodné motory. Má okolo 51,5-tisíca zamestnancov, vyrába v 23 a zastúpenie má v 196 krajinách sveta. Ročne Suzuki vyprodukuje 2,35 milióna automobilov a 3,02 milióna motocyklov i štvorkoliek.