V Rumunsku si postavili poriadne delo. Nie je to síce auto pochádzajúce z ich rysovacích dosiek, pretože 7,0-liter small block Chevy V8 je implantovaný do skladačky Ultimy GTR, rumunský Black Falcon ho však doladili a priviedli k životu. No a čo je na ňom také zaujímavé? Pri použití 98 oktánového benzínu produkuje 1215 koní!

Áno, a všetok tento šialený výkon ide iba na zadnú nápravu. Keďže sme zatiaľ spomenuli iba 98 oktánový benzín, správne tušíte, že vieme i výkon, aký ide z motora pri použití benzínu s vyšším oktánovým číslom. Poďme ale postupne - takže v pri použití 98-čky benzínu motor dokáže vyprodukovať výkon 906 kW (1,215 k) pri 5,850 ot/min a 1,400 Nm pri 5,000 ot/min. Ak do nádrže nalejete 115 oktánové palivo, výkon nepovyskočí, ale doslova sa raketovo posunie do kozmických hodnôt. Viete si predstaviť pod plynovým pedálom 1,279 kW, teda 1,716 koní a 2,140 Nm?? Rumuni zjavne áno, a v kolónke zrýchlenie 0-100 km/h uvádzajú 2,6 sekúnd. Maximálka teda pôjde poriadne vysoko, podľa internetu až 402 km/h, podľa ich oficiálneho webu iba 390. Myslím ale, že to je úplne jedno. Celé auto váži 1300 kilogramov a zo sto kilometrovej rýchlosti vraj dokáže zastaviť za 3,6 sekúnd. V rozložení hmotnosti vyhráva zadná náprava, na ňu ide 62% zaťaženia.

Rumuni postavili Ultimu s výkonom vesmírnej lode Enterprise. Išli by ste do toho?

Prevodovku, ktorá by také výkony vydržala asi nie je ľahké nájsť, oni však veria, že manuálna Porsche GT3 6 Speed s tým problém mať nebude. Tú modifikovali v Black Falcon priamo pre potreby tohoto motora, tak isto ako bez zmien neostalo uchytenie motora do rámu či zavesenie. O SBC-TT1750 tvrdia, že je použiteľné každý deň vďaka tlmičom Ohlins TTX a osemnásť palcovým pneumatikám Michelin PS-XL. Pre plné využitie schopností ale odporúčajú slicky DOT. Interiér Ultimy GTR vo svojej pôvodnej podobe nie je práve pre každodenné použitie, Rumuni ho však trochu civilizovali. Sedačky sú potiahnuté kožou Alcantara, v strede palubovky zasa tróni veľký osem palcový dotykový displej a vo výbave sú serepetičky ako MP3 prehrávač, USB, klimatizácia alebo parkovacia kamera. Systém, ktorý v ňom je, bol vyvinutý v Black Falcon a je možné ním sledovať kompletnú telemetriu auta. Rumuni to teda s týmto autom myslia naozaj vážne a na papieri sa to tvári ako veľmi podarená skladačka s impresívnymi parametrami. Len možno zamrzí, že k autu vám dajú iba ročnú záruku.