Nie, nejde o nový Lancer Evolution

Kto by od e-EVOLUTION Concept čakal nový Lancer Evolution alebo jeho nástupcu, bude prekvapený. Mitsubishi sa rozhodlo požičať mená slávnych a športových predchodcov pre svoje nové SUV autá. Stačí sa pozrieť na podarený Eclipse Cross. e-EVOLUTION je koncepčný model auta, ktoré sa hrdí umelou inteligenciou na palube. Sleduje stav vozovky a aktuálnu dopravnú situáciu a dokonca aj zámery vodiča. Vyhodnocuje činnosti a podporuje šoféra pre jednoduchšiu a bezpečnejšiu jazdu. Integrovaný "tréner" pomáha vodiča vzdelávať, ako jazdiť a zlepšovať šoférske schopnosti... Mitsubishi hovorí aj o lepšom zážitku zo šoférovania.

Ak sa vrátime viac do súčasnosti, e-EVOLUTION poháňajú 3 výkonné elektromotory, batérie sú umiestnené v strede vozidla okolo podlahy. Zabezpečujú nízke ťažisko a výborné rozloženie hmotnosti. Dva elektromotory poháňajú zadnú nápravu a jeden prednú. Pohon 4x4 dopĺňa nový systém AYC (aktívna kontrola stáčania okolo zvislej osi) s dvojicou elektromotorov zadnej nápravy, zabezpečujúce vektorovanie krútiaceho momentu.

Interiér je klasika budúcnosti. Jeden veľký displej, nahrádzajúci klasické ukazovatele, dopĺňa pár menších. Absencia spaľovacieho motora ponúkla konštruktérom priestor a voľnejšie ruky pre návrh kokpitu. Exteriérový dizajn som si nechal nakoniec. Prednú masku, typickú pre Mitsubishi, volajú Dynamic Shield. SUV má dlhý rázvor a veľmi krátke previsy, ktoré podporujú dynamický postoj štúdie. Šesťuholník v zadnej časti sa inšpiroval krytom rezervy ikonického a tradičného offroadu Pajero. Odkaz na minulosť je aj tu. 

Plug-in hybrid súčasnosti

Outlander PHEV je úspešný plug-in hybrid súčasnosti. Ponúka zaujímavé technologické riešenia. Celosvetovo pre Mitsubishi predstavuje jeden z kľúčových modelov. V Európe doteraz predali viac ako 100 tisíc kusov. Ide o vlajkovú loď značky. Modelový rok 2019 okrem iného prináša zmenu vzhľadu, interiéru a prepracované pohonné ústrojenstvo. Nové predné LED svetlá, maska Dynamic Shield a väčší zadný spojler zvýrazňujú rysy Outlandera. V interiéri nové materiály a dekory evokujú luxusnejší pocit. Toto sa Outlanderu modelového roku 2019 hodí. 

Prekopaný pohon a "upsizing".

Zaujímavosťou je nahradenie 2,0 l benzínového spaľováku, pracujúceho v Ottovom cykle, za nový 2,4 l DOHC motor s Atkinsonovým cyklom. Výsledkom je viac krútiaceho momentu, kultivovanosť a vyššia účinnosť motora. Zvýšili aj výkon zadného elektromotora a zväčšili kapacitu batérií. Kapacita je teraz 13,8 kWh. K jazdným režimom NORMAL a 4WD LOCK pribudli SPORT a SNOW. Myslím, že hovoria sami za seba. Prvý menovaný poskytne viac zábavy za volantom a druhý sa hodí do snehu. 

Zdroj a foto. Mitsubishi